Irritations

Irritaties op je werk

We hebben vast allemaal weleens een baantje gehad of zijn momenteel aan het werk. Maar hoe vaak erger je je wel niet aan je baas, collega’s of klanten? Dit zijn 12 irritaties: Op het werk.

Zie dit artikel trouwens als humor. Ik wil niemand beledigen. 

1. Je baas geeft de promotie aan een ander, terwijl je heel hard hebt gewerkt. Niets zo vervelend als dat een ander meer lof krijgt voor iets wat diegene niet eens gedaan heeft. Verdien jij niet ook eens wat extra’s?

2. Je krijgt veel feedback, en lijkt niets goed te doen. Soms krijg je zo ongelooflijk veel feedback dat je je afvraagt wat je nog wel goed doet. En waarom diegene het anders niet gewoon zelf doet?

3. Je collega komt te laat, en net met hem moet je samenwerken. Een groot project moet op tijd af zijn, maar je mede collega is vaak te laat of regelmatig ziek. En als je er wat van zegt tegen je baas, dan vertelt diegene jou dat je je collega ook best wat taken kunt meegeven voor thuis.

Afbeeldingsresultaat voor te laat

4. Je moet overwerken op de dag dat je het niet kunt gebruiken. Je moet bijvoorbeeld nog naar een afspraak of je hebt iets met je kind. Het zijn vaak de momenten waarop je eigenlijk echt niet kunt.

5. Je komt één keer te laat, en krijgt meteen op je donder. En die ene collega, die kan zo vaak te laat komen als diegene zelf wilt. Hoe zit het precies met dat ongelijkheidssysteem?

6. Je loon wordt te laat uitbetaald. Je had al je financiën al op een rijtje gezet, en je moet de rekeningen betalen. Maar je hebt je loon nog niet en begint te stressen omdat de betalingstermijn bijna verstreken is…

7. Je ontvangt een email, maar diegene zit recht tegenover je. Persoonlijk contact is toch veel spontaner dan tekst op een beeldscherm?

Afbeeldingsresultaat voor email
Link afbeelding

8. Regelmatige rook- en koffiepauzes. Waarom kun je niet even een uurtje zonder koffie of een sigaret werken? Doe net als mij en rook gewoon niet! Oh, en drink ook geen koffie, dat scheelt veel tijd en zo krijg je je werk sneller af.

9. Collega’s die ziek zijn op een belangrijke dag. Bijvoorbeeld op de dag van een presentatie of evenement. En dan moet jij alles in je eentje doen. Je had geen betere dag kunnen uitkiezen om ziek te zijn.

10. Collega’s die ziek zijn, maar beter thuis hadden kunnen blijven. Je hebt ook van die collega’s die aldoor maar hoesten en proesten of alleen maar klagen, zuchten en steunen. Oké, misschien kun je dan toch beter thuis uitzieken, zo is een samenwerking vrij lastig als je continu je neus moet snuiten.

11. Vuile koppen en borden die ze achter laten. Je hebt bedrijven waar je als werknemer weleens corvee hebt. Maar je collega’s zijn dan te beroerd om hun eigen bord of beker op te ruimen. Dat zou toch veel schelen voor de ander, en zoveel moeite kost het toch niet?

Gerelateerde afbeelding
Link afbeelding

12. Het openbaar roddelen over collega’s of bespreken vertrouwelijke informatie. Doe dit gewoon niet, of doe het anders op een plek waar je volledige privacy hebt. Maar vooral het eerste is belangrijk: Doe het gewoon niet!

Afbeeldingsresultaat voor roddelen collegá
Link afbeelding

Dit waren mijn irritaties. Herken jij ze? Of heb je nog meer irritaties?

Liefs, Demi ❤

16 thoughts on “Irritaties op je werk

  1. Pfff, heb net al een rotvergadering achter de rug met baas en collega. Het is nooit goed…zalven met de ene hand en slaan met de andere. Al goed dat ik kan relativeren!
    Fijne dag 😀😀

    Liked by 1 person

  2. Het lijken wel school situaties. Ik weet nog een irritaties die ik op stage tegenkwam hier komen ze:

    Een andere collega wordt voorgetrokken tegenover de rest
    Er is te weinig ruimte om te werken
    Er wordt tegen jou door de baas gezegd dat je niet mag appen, vervolgens doet ze het zelf

    Liked by 1 person

Een reactie plaatsen