Ask Demi

Ask Demi #3 Answers

Ik ben zo blij met de vragen die ik heb ontvangen. Ze variëren, en dat vind ik altijd erg leuk ^^ Ik hoop dat ik jullie van een goed advies kan voorzien. Ik zal mijn advies onderbouwen, zodat jullie weten waarom ik dat zou doen/zeggen. Zullen we een kijkje nemen naar de vragen en naar mijn antwoorden? (Mocht je je trouwens afvragen hoe het kan dat ik niet om vragen heb gevraagd hier, ik heb via Twitter en via een paar bloggers enkele vragen ontvangen via privé)

  • Iris: ‘Wie is je favo artiest?’

Lieve Iris, mijn favo artiest is Nathan Sykes. Ik was al fan van hem toen hij in The Wanted zat. Ik vind hem knap, zijn accent is like heaven en hij maakt vrolijke, maar ook verdrietige liedjes met een boodschap, wat je echt raakt.

  • Iris: ‘Ooit gedacht om een YouTube kanaal te starten?’

Lieve Iris, ja, ik zou het ook wel willen, maar ik weet niet waarover. Ik wilde eerst iets met praten doen, boodschappen overbrengen, maar nu ik de soap heb, zou ik die ook wel echt willen uitspelen. Maar ik deel al geen foto’s, dus mezelf filmen…? Ik weet het niet…

  • Iris: ‘Heb je nog een blogger met wie je zou willen samenwerken?’

Lieve Iris, ik zou het zo niet weten. Ik wilde samenwerken met Anja, en dat heb ik gedaan. Voor de rest heb ik geen blogger in mijn gedachten.

  • Iris: ‘Ben je blij met je familie?’

Lieve Iris, jazeker, ik zou ze voor geen goud willen ruilen. Ze steunen me en zijn trots op me.

  • Myrthe‘Is je haar verven slecht of niet?’

Lieve Myrthe, kleuren is tegenwoordig niet slecht voor het haar. Veel mensen denken dat het kleuren en verven van je haar slecht is. Tegenwoordig is dit veel minder erg dan vroeger, omdat er in de nieuwe producten om haren te verven meestal verschillende soorten ingrediënten zitten die het haar beschermen tegen de werking van peroxiden. Toch kun je het wel beter door een kapper laten doen, deze heeft betere producten die je haar beter beschermen dan de supermarkt kleuringen.

  • Inge: ‘Hoe kun je iemand laten weten dat je diegene leuk vind zonder dat het heel erg opvalt of straight to the point is?’

Lieve Inge, je kunt iemand kleine signalen geven. Oogcontact en een glimlach is daarbij het enige dat je nodig hebt. Probeer iemands blik te vinden en lach vriendelijk. Na een tijdje kun je dan verdere stappen ondernemen zoals een praatje maken en eventueel een kaartje sturen.

  • Ilona‘Hoe ga ik mijn ouders zover krijgen dat ik mijn haar in bepaalde kleuren mag verven? Het duurde lang voor het blond mocht.’

Lieve Ilona, dat is lastig, aangezien ik me wel kan voorstellen dat je ouders bepaalde kleuren niet zo zien zitten. Maar ik snap ook heel goed dat het je gaaf lijkt. Ik zou eerst wat foto’s verzamelen van mensen die de haarkleur dragen, dan zien ze dat het een trend is. Leg ook uit waarom je het wilt en vraag om er over te praten. Probeer je ouders volwassen te benaderen, ze zullen zo merken dat je er serieus over nadenkt en ze erin betrekt.

  • Jessica‘Is het gek dat je achter alle gebeurtenissen een reden zoekt? Zoals als iemand ineens al je insta foto’s liked?’

Lieve Jessica, nee, zo gek is het niet. Ik vind het soms ook vreemd als iemand ineens al mijn statussen liket. Meestal heeft het trouwens geen reden. Misschien vindt diegene je leuk, of wil het laten weten dat hij/zij aan je denkt en je niet is vergeten. Of diegene hoopt dat jij ook alles bij diegene gaat liken. Het is wel logisch hoor dat je het je afvraagt, je doet het namelijk niet zomaar.

  • Jessica: ‘Hoe kun je het beste communiceren met je volgers?’

Lieve Jessica, ik reageer altijd op reacties. Je laat daarmee zien dat je reacties waardeert en graag een gesprek wilt aangaan. Je kunt elkaar ook af en toe een mailtje sturen, en reageren op elkaars artikelen werkt ook. Soms communiceer ik zelfs via Twitter, en dan beginnen we een gesprek. Het is heel leuk om te communiceren, je laat daarmee zien dat je blij bent dat ze er zijn 🙂

  • Anoniem: ‘Wat moet je doen als je voor een persoon iets voelt, maar vrijwel zeker weet dat hij jou niet kent?’

Lieve anoniem, wat ik zou doen, is sowieso beginnen met een glimlach en oogcontact. Daarmee laat je zien dat je interesse toont en een gesprek wel ziet zitten. Je komt zo geïnteresseerd over, en dat vinden jongens en meisjes altijd leuk, waardoor ze sneller een gesprek beginnen 🙂

  • Vera: ‘Hoe kan ik geld verdienen zonder een bijbaantje te hebben?’

Lieve Vera, je kunt aan je ouders vragen of je klusjes mag doen, of natuurlijk in de buurt. Er zijn genoeg ouderen die hulp kunnen gebruiken bij boodschappen of het uitlaten van hun hond. Maar ook ouders hebben vaak een oppas nodig of vinden het fijn als je hun hond uitlaat. Je verdient dan niet veel, maar je kunt wel algauw een tientje verdienen in een maand.

  • Anoniem: ‘Mijn zus was jarig en laatst waren ze uit eten geweest. Alleen, ik mocht niet mee en daar was ik erg teleurgesteld over. Hoe zou ik hier mee om moeten gaan als het me nog een keer gebeurd?’

Lieve anoniem, het heeft vast niets te maken met jou, dat kan ik me niet voorstellen. Misschien wilden ze een keer apart met je zus uit eten, en dan ben jij de volgende keer aan de beurt. Ik weet zeker dat ze je niet willen kwetsen. Ik snap alleen wel dat je teleurgesteld bent, want erg aardig is het niet. Ze kunnen zo inderdaad een gekwetst gevoel overbrengen. Je kunt er altijd rustig met ze over praten, en eerlijk vertellen hoe je je voelt.

  • Anoniem: ‘Ik ben fan van een bekende radio DJ, die toevallig in mijn stad woont. De laatste tijd kwam ik hem heel vaak tegen en ik wilde hem graag aanspreken, maar zijn vriendin stond erbij. Het lijkt me heel gaaf om een keer een foto te maken met hem en een praatje te maken, maar als zijn vriendin erbij staat, durf ik niet. Wat moet ik nu doen als ik hem nog een keer tegenkom?’

Lieve anoniem, ik snap dat je bang bent, ze zal zich misschien wel dingen afvragen. Maar ze weet dat hij bekend is, en mensen een handtekening of foto van hem willen. Ik zou het de volgende keer gewoon vragen, vragen staat immers vrij. Het zal even eng aanvoelen, maar ik denk dat je aan het eind wel blij bent dat je het hebt gevraagd. Nee heb je, ja kun je krijgen. En als zijn vriendin wel boos kijkt, kun je rustig uitleggen dat je graag een foto wilt. Jullie zijn immers mensen en kunnen het rustig bespreken 🙂

  • Mijnverhaal130‘Hoe kun je je ouders overtuigen dat je graag je droom wilt waarmaken?’

Lieve Mijnverhaal130, ik zou met ze in gesprek gaan en vertellen hoe je je voelt. Vertel wat je wilt en wat het voor je betekent. Je kunt zelfs eventueel werk laten zien of horen, en dan zullen ze er over nadenken. Blijf altijd communiceren, je ouders zullen dat altijd waarderen en dan sneller toestemming geven.

  • Music Listener: ‘Hoe zorg je ervoor dat je mobiele batterij niet zo snel op is?’

Lieve Music Listener, je moet altijd de apps afsluiten die je niet meer gebruikt. Je kunt ook je helderheid verlagen en andere extra dingen uitzetten. Meestal is er in het menu ook een optie waarin je kunt besparen.

Heel erg bedankt voor de vragen iedereen! Ik hoop dat iedereen wat heeft aan mijn antwoorden en adviezen, en deze rubriek komt snel weer terug 😀

Liefs, Demi

 

 

 

 

 

 

 

 

40 thoughts on “Ask Demi #3 Answers

  1. Hoi Demi , ik dacht al , heb ik iets gemist ? Maar las al dat je genoeg vragen via privé had binnen gekregen ;). Goeie vragen en weer prima oplossingen erbij 🙂 . Wens ik je een fijne start van de nieuwe week , liefs…

    Liked by 1 person

    1. Hoi Anja, ik had de vorige keren niet veel reacties gekregen via deze weg, en dus probeerde ik het zo ^^ Bedankt, goed om te horen 🙂 Ik wens je een goede week toe 🙂 Liefs

      Liked by 1 person

      1. Zal ook wel door al die tags komen , dat niemand meer vragen weet /heeft . Je zal het nu van de persoonlijke vragen moeten hebben van iemand die problemen ergens mee heeft 😉 . Maat het is en blijft een leuk artikel 🙂 . Liefs

        Liked by 1 person

Een reactie plaatsen