Favourite

Favoriet van de maand #48

In deze rubriek, zet ik iedere maand een artiest centraal. Omdat ik super veel van muziek houdt, ontdek ik veel artiesten. Ik deel iedere keer 5 liedjes die ik van diegene super leuk vindt 🙂 En meestal zijn het echt mijn favoriete artiesten 🙂

Deze maand: Queen

Queen is een Engelse rockgroep. De band is opgericht in 1970 in Londen. Met tientallen hits in de jaren 70, 80 & 90, is Queen een van de succesvolste rockbands in de geschiedenis.

De leadzanger van de band, Mercury, overleed in november 1991. De bassist Deacon, vond de band incompleet zonder Mercury en stopte. May en Taylor gingen wel door en deden dit eerst met zanger Paul Rodgers. Tot ze bij de American Idol finale optraden met Adam Lambert.

Leadzanger: Freddie Mercury (tot 1991) Adam Lambert (sinds 2011)
Gitarist: Brian May
Bassist: John Deacon (tot 1997)
Drummer: Roger Taylor

Ze hebben 17 albums uitgebracht, 3 daarvan na Mercury’s dood.

Dit is mijn top 5 van hun leukste nummers 🙂

1. Bohemian Rhapsody

2. Who Wants To Live Forever

3. The Show Must Go On

4. A Kind Of Magic

5. Under Pressure

Wat vind je van hen?

Liefs, Deem ❤

Volg mij ook op Facebook, Twitter en Instagram (via de linkjes of kijk in de zijbalk)

14 thoughts on “Favoriet van de maand #48

Een reactie plaatsen