Personal

Waarom ik graag muziekalbums koop

Hey Creabea’s,

Ik ben een echte die hard muziekliefhebber. Ik kan geen dag doorkomen zonder naar muziek te luisteren. Mijn muziekgenres variëren dan ook enorm, en ik houd van teveel bands om ze in 1 zin allemaal te benoemen. Tegenwoordig kun je alle liedjes en albums streamen via Spotify of gewoon via YouTube. Maar naast dat, bestaat de oude cd nog.

black-and-white, headphones, life

En zeker luister ik ook naar Spotify wanneer ik aan het reizen of autorijden ben. Maar ik blijf de ouderwetse cd nog altijd het meest waarderen. Noem me ouderwets, maar ik houd van een echte cd in mijn handen houden. Het krijgen van een album met daarin een boekje + cd, dat blijft zoiets magisch.

In het boekje staan vaak de lyrics, plus foto’s van de band en hun dankwoord voor het kopen van het album. Het mooiste vind ik om de cd te pakken, de cd-speler in het stopcontact te stoppen, de cd op zijn plek te leggen, de klep te sluiten en op de play knop te drukken. En dan zie je de cd ronddraaien, en hoor je je favoriete artiesten zingen.

Black Vinyl Player

Het meest magische is gewoon de gedachte dat de betreffende artiest of band, dat album in handen heeft gehad. Dat ze al hun liefde, energie en zweet in dat album hebben gestopt. Dat de instrumenten zelf zijn bespeeld en opgenomen, dat ze dagenlang in de studio hebben gezeten om te schrijven, repeteren, opnemen en monteren. Dat ze voor hun fans iets waardevols creëerden.

En als je albums koopt, laat je pas echt zien hoeveel je van een band houd. Ik ben inmiddels de tel kwijt hoeveel albums ik heb, maar van artiesten die ik echt geweldig vind, heb ik alle uitgebrachte albums in mijn bezit. Dan zijn de live cd’s uitgesloten, want ik heb voldoende aan de studioalbums. Ik ben fan, maar ik hoef niet letterlijk elke cd of lp te hebben. Sowieso heb ik niets aan een lp, gezien ik geen platenspeler heb.

blur, bookcase, business

Muziekalbums brengen voor mijn gevoel de magie echter over dan een online platform als Spotify of YouTube. Maar dat blijf ik ook met boeken hebben. Ik heb niets met e-readers of die luisterboeken. Ik wil het vast kunnen houden, dan voelt het echter. Alsof ik zelf dat boek schreef, alsof ik zelf dat album opnam. Dan voelt het pas echt magisch.

Hoe denk jij over muziekalbums? Vind jij het ook mooier dan online muziek luisteren?

Liefs, Demi ❤

Volg mij ook op FacebookTwitter en Instagram (via de linkjes of kijk in de zijbalk)

12 thoughts on “Waarom ik graag muziekalbums koop

Een reactie plaatsen