Tag

The throwback tag

Hey Creabea’s,

Terugkijken op het verleden is soms erg leuk om te doen, zeker om de mooie herinneringen op te halen. Daarom vul ik vandaag deze tag in, en gaan we even terug naar vroeger. De tijdmachine staat aan!

  1. In welk jaar ben je geboren?

Ik ben geboren in de jaren 90, in het jaar 1997.

  1. Heb je foto’s van jezelf van toen je jonger was? Als je dat hebt, laat ze eens zien.

Ja, die heb ik zeker, maar ik laat ook geen foto’s zien van nu, dus ik laat ze ook niet zien van vroeger. Sorry voor degenen die het graag hadden willen zien 😉

  1. Met welke tv-programma’s ben je opgegroeid?

Eh, even denken hoor. Ik keek niet veel kinderseries, maar ik ken ze zeker wel. Ik keek wel echt enorm graag naar Dexter’s Laboratory en Ratjetoe, net als Hey Arnold en Rocket Power. Friends was ook echt heel populair, en daar keek mijn vader altijd al naar, evenals The Fresh Prince Of Bel-Air. Oh en ik keek ook vaak naar Sabrina, The Teenage Witch.

  1. Wat wou je vroeger worden en wil je dat nog steeds?

Ik wou altijd juf worden, maar doordat ik mijn opleiding daartoe moest stoppen wegens een meningsverschil met de visie in het onderwijzen van kinderen, waarbij jullie volgens mij erg bekend zijn met het verhaal, wilde ik dat niet meer.

  1. Laat een video van je zien toen je jonger was?

Ik heb niet echt video’s van mijn jongere ik. Er zijn voornamelijk alleen maar foto’s van mij.

Green Rectangular Toy, Gray Boat Toy, Gray Shovel Toy, and Green Car Toy on Top of Brown Leather Surface

  1. Wat was je favoriete speelgoed waarmee je vroeger speelde?

Ik speelde graag met Lego en autootjes, maar ook met Duplo, Playmobil en Play Doh klei.

  1. Wat is het meest beschamende ding wat je ooit heb gedaan?

Ik kan niet echt iets beschamends bedenken, maar als kind zijnde zal ik vast wel wat oeps momentjes hebben gehad, als in iets doms doen. Ik weet wel dat ik ooit de huissleutels in de put gooide voor het huis.

  1. Lees iets voor wat je als kind zijnde hebt geschreven.

Echt specifiek als kind zijnde? Oh jeetje, ik weet wel dat mijn moeder altijd alles bewaarde. Ik herinner me nog wel een gedichtje voor moederdag: lieve mama het is vandaag mama dag, en dat vier je met een lach. Daarom is dit voor jou, omdat ik van je hou.

  1. 3 liedjes die je leuk vond om te luisteren toen je nog een kind was.

Ik weet nog dat ik I’m Just A Kid hoorde op vijfjarige leeftijd, en dat liedje is me altijd bijgebleven. Dankzij dat liedje werd ik fan van mijn jeugdhelden. Maar ook Alane van Wes was echt een fijn lied. En ik hoorde veel muziek van Prince, Elvis en Michael Jackson in die tijd dankzij mijn vader.

  1. Noem een grappige outfit wat je heb gedragen met Halloween.

Ik was vorig jaar een zombie. Ik had een zwart/witte pruik gekocht, had nepbloed op mijn gezicht en armen gesmeerd en had donkere make-up op. En dat was een van de weinige keren dat ik make-up droeg.

ball-shaped, balls, fun

  1. Vertel een grappig verhaal wat je hebt meegemaakt als kind.

Ik was weggelopen in de supermarkt, en mijn moeder was me kwijt. Ze had me bij de televisiehoek achtergelaten, en had wel verwacht dat ik er net als altijd nog gewoon zou zitten. Maar dat was niet zo. Ze rende de hele winkel door, en op den duur vond ze me in de rij bij de kassa. Ik stond met een zakje snoep netjes in de rij. Ondanks dat ik was weggelopen als het ware, had ze met toch goed opgevoed, want ik stond wel netjes in de rij. Wel zonder geld, maar het gaat om het principe 😉

  1. Zijn er speciale dingen die je hebt onthouden toen je jong was?

Ik vergeet sowieso mijn zwemlessen nooit meer. Want niemand durfde door het gat te zwemmen, zeker niet toen de langste afstand geprobeerd werd. Ik was toen de enige die het durfde en die het ook lukte. Dat vergeet ik nooit meer, wat was ik trots.

  1. Wat is iets vreemds wat je vroeger had gebruikt?

Ik kan me niets vreemds bedenken, ik heb als kind zijnde ook nooit iets vreemds gebruikt.

  1. Wat is het engste ding wat je je kan herinneren toen je kind was?

Ik weet nog dat er een moment was dat ik van de glijbaan naar beneden ging. Alleen op de een of andere manier draaide ik in de glijbaan (die overdekt was) en ik ging met mijn hoofd naar beneden naar beneden. Gelukkig stond mijn vader beneden om mij op te vangen, anders had ik waarschijnlijk mijn nek gebroken en had ik dit wellicht niet eens meer kunnen typen.

  1. Wat is het grootste verschil in de wereld van hoe het was toen je kind was?

Toen waren zaken nog wat makkelijker geregeld en kwam net de invoering van de euro. Het was toen allemaal nog niet zo streng geregeld als nu. De muziek en series van toen waren ook gewoon nog echt leuk. Vooral de cartoons. Ik mis Fox Kids en Jetix echt enorm.

closeup, fun, game

Waar speelde jij vroeger mee, en heb je dat nog of doorgegeven aan een nieuwe generatie?

Liefs, Demi ❤

Volg mij ook op Facebook, Twitter en Instagram (via de linkjes of kijk in de zijbalk)

16 thoughts on “The throwback tag

Een reactie plaatsen