Blogger's posts

Lotte | May you live

Lieve lezers van Creabealounge,

Mijn naam is Lotte en ik blog in het engels op lotteesmee.com. Voornamelijk reis en persoonlijke stijl gerelateerde blogs. Vandaag mag ik een gastblog schrijven voor Demi! Dat vind ik echt super leuk.

Ik ben een beeldend persoon, daarmee bedoel ik dat mijn verhalen en blogs meestal worden benadrukt met een reeks van foto’s. Mijn lezers weten dat ik graag foto’s maak. De laatste tijd deel ik graag natuur foto’s, op internet en dan vooral apps als Instagram wordt je ermee doodgegooid. Reizen is en wordt een steeds groter onderdeel van onze wereld. Het woord zelf betekend letterlijk: Het trekken van de ene plaats naar de andere. Dat hoeft dus niet ver te zijn. In principe is dus overal waar je naartoe gaat een reis, wanneer je vaak dezelfde routes volgt wordt deze omgeving algauw vanzelfsprekend.
Heb je weleens bedacht hoe deze route zou zijn voor iemand die er nog nooit langs gekomen is? Wanneer je het zelf zo bekijkt zie je steeds weer nieuwe dingen. Zo kun je steeds weer nieuwe onderwerpen vinden om te fotograferen.

Natuurlijk dromen we veel van verre onbekende bestemmingen. Maar dat is gewoonweg niet altijd mogelijk wanneer je veel werkt, naar school gaat of wat minder te besteden hebt. Vaak wachten we de dagen af tot we weer een evenement of andere gelegenheid hebben staan. De dagen waarnaar je toe leeft. Een tijdje terug bedacht ik me dat ik daar mee wilde stoppen maar dat is wel moeilijk. Het is nou eenmaal niet altijd leuk om naar school of naar je werk toe te gaan. Vanochtend kwam ik deze quote tegen iets waaraan ik ga vaker ga proberen te denken en jij nu misschien ook wel;

”May you live every day of your life” – Jonathan Swift.

Om nog even een voorbeeld te geven aan wat ik eerder in de blog bedoelde met het herontdekken van jou omgeving heb ik, hoe kan het ook anders, nog een aantal foto’s. De zonsondergang is vaak een van de mooiere momenten op een dag. Een aantal weken terug bedacht ik me om in plaats van wéér op die bank te hangen ‘s avonds maar eens op de fiets te stappen met mijn camera. Dit zijn plaatsen waar ik regelmatig langskom maar op deze manier bekijk je het toch weer op een andere manier. Hieruit kwamen de volgende foto’s:

 

 

 

 

 

 

14 thoughts on “Lotte | May you live

Een reactie plaatsen