Tag

Baking & Cooking Tag

Hey Creabea’s,

Ik ben dol op koken en bakken zoals de meesten van jullie wel weten. En ik heb een super leuke tag gevonden die ik gezellig ga invullen 😀

  1. Kook je vaak?

Ja, bijna iedere dag. Ik houd ervan om te koken en ik doe het graag voor mijn ouders en familie. Meestal kook ik ook samen met mijn familie, om en om maken we dan een gerecht.

  1. Wat is je favoriete gerecht om te maken?

Eigenlijk alles wel. Ik wil graag zoveel mogelijk recepten uitproberen om veel technieken te leren. In ieder recept zit wel weer iets nieuws en dat wil ik graag ontdekken.

  1. Wat vind je het lekkerste om te eten? Aziatisch, Frans, Grieks, Turks, Marokkaans, Surinaams of wat anders lekkers?

Geef mij maar oer-Hollands. Ik houd absoluut niet van buitenlands eten. Het is (over het algemeen) vaak pittig en daar kan ik niet tegen. Geef mij maar groentes, daar maak je me blij mee.

  1. Kijk je weleens kook- en bakprogramma’s?

Zeer regelmatig! Ik vind Masterchef erg leuk en volg ook af en toe 24ForKitchen. Maar ook bakkanalen op YouTube en bakprogramma’s op de televisie.

  1. Bak je weleens?

Ja, ontzettend vaak. Ik ben dol op bakken en daarna vooral op het versieren zodat het echt een plaatje wordt.

  1. Wat voor gerecht omschrijft jouw persoonlijkheid het beste?

Ik heb werkelijk waar geen flauw idee. Maar ik denk dat ik voor de Rainbow Cake ga. Van de buitenkant zie je niets aan mij, maar van binnen tref je allerlei verrassingen aan. Vele kleuren, een geweldig karakter en een vrolijke meid.

  1. Pittig eten of mild?

Geen pittig eten! Nee! Ik eet gewoon normale Hollandse kost zonder al teveel kruiden en sauzen. Geen pittigheid voor mij, nee dank u wel.

  1. Kook je veel met vlees/vis of ook vaak vegetarisch?

Als vegetariër zou je denken dat ik niet met vlees of vis kook, maar mijn ouders eten wel altijd vlees. Meestal maak ik dan iets anders voor mezelf terwijl ik voor hen een gerecht klaarmaak met vlees erin verwerkt.

  1. Waar haal jij je inspiratie vandaan voor het bakken en koken?

Uit programma’s, kookboeken, blogartikelen en uit mijn omgeving.

  1. Kook/bak je precies volgens recept? Of op gevoel? Beiden?

Ik volg altijd het recept. Maar als ik iets onduidelijk vindt of het staat er niet, dan kan ik ook zeker koken op gevoel. Vooral als ik een recept onder de knie heb, dan wil ik nog weleens andere dingen erbij uitproberen, experimenteren dus.

  1. Wat vind je leuker? Koken of bakken?

Bakken! Ik houd ervan om deeg te kneden, een taart te versieren en koekjes te maken.

  1. Wat is je grootste blunder op kook- en bakgebied?

Ik heb weleens een taart laten aanbranden of van een ingrediënt teveel toegevoegd. Maar een echte grote blunder heb ik nog nooit gemaakt.

Houd jij ook zo van bakken en koken? En wat kook of bak jij zoal?

Liefs, Demi ❤

14 thoughts on “Baking & Cooking Tag

  1. Toffe tag! Die ga ik zeker onthouden. Ik hou wel van koken, maar dan het liefst uitgebreid. Het gewone vlees, aardappelen groente menu vind ik niet zo leuk om te maken, maar ik kook graag Indisch, Surinaams, Chinees, Indiaas etc. Als het maar pittig is.

    Liked by 1 person

    1. Super leuk! Oh dat is zeker leuk! Ik vind het ook leuk om te maken, maar ik lust het dan net omdat ik juist niet tegen spicy kan, haha. Dus kook ik het voor mijn ouders 🙂 Liefs

      Liked by 1 person

Een reactie plaatsen