Challenge

30 Day Blog Challenge #17

Hey Creabea’s,

Vandaag nummer 17 van deze leuke blog challenge ^^

Afbeeldingsresultaat voor 30dayblogchallenge nl

Blogpraat: doelen & desillusies

Doelen:

Ik heb de laatste tijd eigenlijk geen doelen meer gesteld. Natuurlijk was de 500 volgers halen wel een doel, en de 1000 berichten ook, maar voor de rest heb ik geen specifieke doelen meer opgesteld. Voor nu zou het gaaf zijn als ik 70000 weergaven zou halen en 15000 bezoekers. Ook hoop ik mijn maandelijkse statistieken weer wat op te krikken. Sinds november merk ik dat ze nogal dalen, en dat ik nog steeds niet weer op het niveau zit van wat ik daarvoor haalde. Of dat nu ligt aan de drukte van school/werk, of dat mensen mijn blog minder leuk beginnen te vinden, ik weet het niet. Ik hoop maar dat het ligt aan de drukte.

Desillusies:

Waar ik soms best teleurgesteld in ben zijn de likes en reacties, en natuurlijk ook de bezoekers en weergaven. De ene dag is het beter dan de andere dag, wat natuurlijk aan het bericht kan liggen. Niet ieder bericht werkt even goed, dus op zich is dat wel logisch, maar ik heb het zelfs een hele week gehad, en daar baalde ik heel erg van. Maar ik moet toegeven, ik heb het zelf ook best druk. Ik lees de berichten wel, maar reageer er niet op. Misschien is dat wel een reden, omdat ik het ook doe. Maar ik doe het niet met opzet, en ik weet dat jullie dat ook niet doen. Natuurlijk is nog een baalpunt ook als je weer een ontvolger hebt, en dat heb ik de laatste tijd ook vaak gehad. Wat ik eigenlijk ook best gek vind, is dat ik 600 volgers heb, maar nog nooit zoveel likes of reacties heb gehad. Blijkbaar is het dus toch zo dat mensen volgen om volgers terug te krijgen, en ik vind het best sneu dat we zo denken. Sinds ik me dat besef doen volgers me minder. Natuurlijk ben ik super blij met die 600, maar ik ben nog blijer met de mensen die daadwerkelijk reageren.

Ben je het een beetje eens met mijn desillusies, of heb je nog aanvullingen?

Liefs, Demi ❤

16 thoughts on “30 Day Blog Challenge #17

  1. Ik lees zelf meestal vooral en reageer alleen op berichten waar ik wat aan toe te voegen heb 🙂 Jij hebt heel veel volgers hoor 😮 Ik heb er 101 (yay eentje meer dan 100!), maar ik krijg ook altijd weinig comments. Ik zie wel in de statistieken dat mijn berichten gelezen worden, dus dat is wel weer leuk 🙂 Mijn boekenblog zit bij een bloghost waar helemaal geen statistieken worden bijgehouden. Daar weet ik dus helemaalniet wat voor boekrecensies nu veel gelezen worden en waar mensen op klikken en hoeveel volgers ik daar heb (de enige indicatie is volgers op Twitter voor mijn boekenblog en de volgers bij die bloghost zelf). Soms wel jammer, aan de andere kant heeeeeel rustig omdat ik me voor die blog niet eens aandacht kan besteden aan de statistieken, want die zijn er niet :p

    Liked by 1 person

    1. Ja, dat ben ik zeker met je eens! Ja, natuurlijk is het veel, maar het is leuker als ze ook allemaal actief zijn 🙂 Super dat je berichten gelezen worden! Dat is altijd geweldig om te zien 🙂 Een boekenblog? Daar houd ik wel van! Dat is inderdaad best wel lastig, maar zoals je zegt, het heeft ook voordelen 😉 Bedankt voor je reactie 🙂 Liefs

      Liked by 1 person

      1. Ik ben wel bilj dat WordPress en tijdje geleden Likes heeft toegevoegd, zeker bij berichten met bijvoorbeeld hele mooie foto’s ga ik liever liken want dan heb ik toch niet zoveel toe te voegen qua tekst…

        Ik vind het inderdaad wel leuk om te kijken naar de stats van waar mijn lezers vandaan komen! Afgelopen maand bijvoorbeeld:
        Japan 101 (want ik schrijf natuurlijk veel in het Japans)
        Nederland 85 (want daar woon ik nu en ik schrijf ook in het Nederlands)
        Duitsland 32 (want ik heb de laatste tijd veel over Duitsland geschreven)
        Europese Unie 23 (eerste keer dat ik dit als land genoemd zie worden :O)
        België 12 (ik denk dat die ook de Nederlandse stukjes lezen op mijn blog)
        Verenigd Koninkrijk 10 (die zullen wel het Engelse lezen)
        Verenigde Staten 5
        Indonesië 4
        India, Polen, Denemarken 2
        Brazilië, Spanje, Taiwan, Australië 1

        En mijn boekenblog staat hier (twitter @moonfullofbooks voor updates). Al sinds 2011 dus het is een grote lijst aan recensies XD Van alles en nog wat, van strips tot non-fictie en over boeken in het Nederlands/Engels/Japans/Duits, maar de recensies zijn allemaal alleen in het Nederlands en/of Engels.

        Liked by 1 person

      2. Ja, daar ben ik ook heel blij mee! Je krijgt dan toch een soort van reactie op je artikel. Ik heb inderdaad ook uit vele landen bezoekers, zo gaaf dat je ook in het Japans schrijft! Ah ik ga je boekenblog eens bekijken, klinkt heel leuk 🙂 Liefs

        Liked by 1 person

  2. Ga toch even reageren, het blijft een wisselwerking hé, ik ben soms ook teleurgesteld dat mensen je volgen maar nooit reageren. Als iemand nooit reageert dan houdt het voor mij op een gegeven moment op. Ik vind niet dat je op elke post moet reageren, en niemand mag zich verplicht voelen, maar als ik merk dat het altijd van 1 kant komt, dan pas ik. Ik merk bij sommige anderen dat ze soms nauwelijks reacties krijgen, maar ze reageren zelf ook nooit, tja, dan stopt het hé…
    De interactie maakt het juist leuk en boeiend! En je maakt duidelijk dat wat iemand schrijft je raakt, anders volg je beter niet meer…
    Pfff, wat een epistel! Liefs

    Liked by 1 person

    1. Haha, daar heb je gelijk in 🙂 Ja, dat ben ik met je eens, dan steek ik er zelf ook geen moeite meer in. Dat ben ik ook met je eens, het moet niet verplicht worden om een reactie achter te laten. Bij het ene bericht heb je nu eenmaal meer te zeggen dan bij het andere. Dat ben ik ook met je eens! Daarom reageer ik altijd op de reacties, ook om te laten blijken dat ik ze waardeer 🙂 Liefs

      Liked by 1 person

  3. Ik snap zeker de frustratie van het minder krijgen van reacties en likes, zeker als je een vrij groot aantal volgers hebt

    Liked by 1 person

  4. Ik denk inderdaad dat je de ene dag gewoon meer bezoekers hebt dan de andere. ik merk dat ook in mijn eigen statistieken,ik vind het wel leuk om te zien dat er ook bezoekers uit andere landen komen. soms denk ik van hun kunnen de taal niet lezen waarin ik schrijf maar wel heel tof dat wordpress het laat zien. liefs

    Liked by 1 person

Een reactie plaatsen