Questions to yourself

1000 vragen aan jezelf #22

Hey Creabea’s,

Dit keer vraag 589 t/m 616 πŸ™‚

589. Hoe rijk zou je willen zijn?

Ik hoef niet rijk te worden. Als ik maar gelukkig ben met datgene wat ik graag wil doen, dan maakt het me niet uit hoeveel geld ik verdien.

590. Mag je liegen om iemand te beschermen?

Ik vind van wel. Soms moet je liegen om bestwil om een ander te beschermen/helpen. Maar het moet geen leugen zijn dat anderen kapot maakt of hele erge gevolgen heeft, dat zou onacceptabel zijn.

591. Wat heb je onlangs tweedehands aangeschaft?

Een Engels boek van Sophie Kinsella via Bol.com.

592. Wat is nep beter dan het origineel?

Ik vind alles wat nep is niet mooi, het origineel is altijd mooier en beter. Zo heb ik ooit iets besteld bij Alie Express van een band wat gewoon echt hartstikke nep eruit ziet. Echt een miskoop dus.

593. Luister je goed naar je lichaam?

Ja, als ik trek heb eet ik, als ik dorst heb drink ik, als ik moe ben ga ik zitten of slapen. Als ik aan het sporten ben en mijn lichaam wil stoppen dan stop ik. Ik ga niets forceren, want het is heel erg belangrijk om naar je lichaam te luisteren.

594. Van welk beroep begrijp je eigenlijk niet wat het precies inhoudt?

Ik weet op zich wel veel van beroepen. Niet dat ik alles weet, maar ik weet wel wat een beroep zoal inhoudt.

595. Wat klopt er niet als je nu om je heen kijkt?

Dat mijn klas niet op let terwijl de leraar iets uitlegt. Ze eten steeds in de les en gooien met dingen. Heel erg irritant.

596. Wat is je wens voor de mensheid?

Dat we allemaal in vrede mogen leven en genoeg geld hebben om te kunnen overleven.

597. Zoek je gezelschap op als je je alleen voelt?

Meestal ga ik dan naar mijn katje toe en dan neem ik hem op schoot. En ondertussen lees ik een boek terwijl ik muziek luister. Of ik ga naar een film of serie kijken.

598. Van welke ‘viezige’ geur kun je heel blij worden?

Ook al lust ik geen koffie, het ruikt niet heel verkeerd. En gemaaid gras ruikt gek genoeg ook erg lekker, evenals het net geregend heeft buiten.

599. Wanneer had je voor het laatst kriebels in je buik?

Toen ik bij het concert was van Walking On Cars, ik had op dat moment echt heel veel kriebels in mijn buik. Ik was dolenthousiast en blij dat ik ze eindelijk zag.

600. Hoe vaak zet je je telefoon uit?

Altijd ‘s nachts en in de bioscoop. Tijdens de les zet ik hem op stil en doe ik hem in mijn tas en tijdens het auto rijden staat hij op offline.

601. Waar let je op als je iemand voor het eerst ontmoet?

Op de ogen denk ik. Maar ik ben niet iemand die kijkt naar het uiterlijk, absoluut niet. Ik kan wel aan iemands ogen zien wat het karakter is van diegene in grote lijnen.

602. Waarmee zou je wat actiever kunnen zijn?

Ik sport iedere week, ga naar school, wandel met de hond van mijn oom en tante. Ik zou het zo niet weten.

603. Speel jij de hoofdrol in je eigen leven?

Grotendeels. Al wordt er ook een groot gedeelte ‘bepaald’ door mijn school, familie en vrienden.

604. Welke leraar heeft een positieve invloed op je gehad?

Mijn marketingdocente. Ze is heel positief, helpt waar ze kan en geeft hele goede adviezen. Maar ook mijn juf van groep 3. Ze was er altijd voor me, hielp me als ik werd gepest en door haar manier van lesgeven wilde ik ook juf worden.

605. Wat zou je het meest missen als je doof was?

Muziek. Ik weet niet of ik het overleef als ik dat niet meer kan horen… Ik kan echt niet zonder muziek. Als ik hier nu aan moet denken, dan krijg ik echt de kriebels en lopen de rillingen over mijn rug.

606. Om welk nieuwtje was je onlangs verbaasd?

Ik weet het niet meer precies, maar er was weer een dier mishandeld. Ik vind het zo onwaarschijnlijk dat mensen dat nog steeds doen…

607. Zou je wel weer kind willen zijn?

Dat is een beetje een twijfelgeval. Ik weet niet of ik al die moeilijke keuzes die ik al heb gemaakt nog eens wil maken. Natuurlijk lijkt het me wel heerlijk om weer ongestoord te kunnen spelen en me geen zorgen te hoeven maken over van alles en nog wat, maar ik zou dan ook mijn boeken niet hebben en niet naar de concerten zijn geweest. Nee, ik denk dat ik geen kind meer zou willen zijn nu ik al zoveel keuzes heb gemaakt.

608. Wat zou je uren doen zonder je te vervelen?

Gamen, bloggen, schrijven, een boek lezen.

609. Wanneer was jij op het goede moment op de juiste plek?

Toen ik de hond van een goede vriendin uit het water redde. Ik ben heel blij dat ik in staat was om haar hond te redden.

610. Sta je vaak stil bij hoe dingen gemaakt worden?

Ik vind het sowieso wonderbaarlijk hoe de natuur al die dingen kan maken. Ik kan altijd uren kijken naar de mooiste foto’s of beelden. Maar ook dat er zoveel verschillende dieren zijn, dat vind ik echt bijzonder en daar kan ik uren naar kijken.

611. Wat was het kleinste succesje dat je hebt geboekt?

Dat ik ben genomineerd voor een jaarprijs en dat ik op de radio werd geΓ―nterviewd over mijn boek.

612. Word je meestal jonger of ouder geschat?

Dat hangt er vanaf. Meestal ouder, maar onlangs dacht iemand dat ik 17 was… En dat was mijn mentor… Awkward was het zeker.

613. Wanneer heb je voor het laatst zand tussen je tenen gevoeld?

Toen ik kind was? Ik ga nooit naar het strand en als het al zo is, dan heb ik dichte schoenen aan. Ik houd gewoon niet zo van het strand.

614. Wat wilden je ouders vroeger dat je zou worden?

Gelukkig. Ze willen dat ik gelukkig ben. Zolang als ik maar ga studeren, maakt het ze niet uit wat ik wil ga doen, als ik er maar wel dusdanig veel geld mee kan verdienen dat ik kan overleven als ik op mezelf ga wonen.

615. Welk apparaat van vroeger mis je?

Een discman. Het was een makkelijke manier om een cd af te spelen. Ik mis die dingen eigenlijk wel, het was een legale manier om een cd onderweg te kunnen beluisteren.

616. Waarin denk of doe je nog steeds als een kind?

Eigenlijk niets. Ik ben al vrij vroeg volwassen geworden en ik gedraag me ook zo. Mijn mentale geest is ouder dan mijn echte leeftijd. Dus ik gedraag me niet als een kind. Misschien weleens enthousiast, maar ik ga niet rond rennen of huppelen. Ik heb wel veel fantasie en inspiratie, maar dat uit zich in mijn verhalen en dat is meestal gebaseerd op het echte leven of fictie.

Vraag van de dag: Welk apparaat van vroeger mis jij?

Ik hoop dat je dit deel leuk vond ^^

Liefs, Demi ❀

14 thoughts on “1000 vragen aan jezelf #22

Een reactie plaatsen