Facts

Weetjes #1

In dit nieuwe onderdeel deel ik 5 gekke of bijzondere weetjes. Het eerste deel staat geheel in het teken van dieren. Wat weten we nog niet over de dieren onder ons?

Wist je dat…?

Een krokodil zijn tong niet kan uitsteken? Hij kan wel andere enge dingen doen met zijn goed gevulde bek, vol vlijmscherpe tanden.

Wist je dat…?

Haringen met elkaar praten door scheten te laten? Dat klinkt vast gezellig, zo onder water. Komen de bubbeltjes daar vandaan?

Wist je dat…?

Dieren ook humor hebben? Chimpansees spelen graag verstoppertje en ratten kietelen elkaar af en toe. Heeft jouw dier ook humor?

Wist je dat..?

Werelddierendag sinds 1930 in Nederland bestaat? Vroeger was 4 oktober de feestdag van de heilige Fransiscus van Assisi. De dag werd werelddierendag doordat de heilige het niet kon laten elke hond te aaien die hij zag. Natuurlijk is die dag geweldig, maar vergeet niet je diertje elke dag te vertroetelen.

Wist je dat…?

Een mol kampioen is in tunnels graven? In één nacht kan het beestje een tunnel graven van bijna 90 meter lang. Hij is dan wel blind, maar graaft als de beste. 

Wat wist jij nog niet?

Liefs, Demi  ❤

40 thoughts on “Weetjes #1

  1. Leuk artikel , kende de weetjes omdat ik best veel over dieren lees 🙂 . Bij krokodil zit tong vastgegroeid in mond . Hari heeft ook genoeg humor . Toen die nog heel klein was en ik hem nog zindelijk moest maken , kreeg hij iedere keer een beloning en knuffel als hij zijn behoefte buiten had gedaan . Maar wat meneer zich heeft aangewend is dat als ik naar wc ga , hij mij ook komt belonen met 1 van zijn speeltjes of hij komt me een brokje brengen , hahahaha . Fijne dag , liefs Anja

    Liked by 1 person

      1. Vind dat ook altijd zo grappig als hij weer met beloning voor mij komt aangerend 😀 . Dieren zijn helemaal niet dom , kunnen wij nog van leren , hihi . Fijne avond , ik ga afsluiten . Wordt tijd dat bij jullie de dooi invalt , geen pretje daar . Liefs Anja

        Liked by 1 person

Een reactie plaatsen