Tag

The Coloured book tag

Hey Creabea’s,

Ik was een lange tijd geleden getagt door de lieve Maria. Door de kerstweek en de challenge die nog loopt, zat mijn schema helemaal vol. Maar hier is hij dan, enjoy! (De boeken zijn gekocht op een rommelmarkt, via een boekenbon, in de uitverkoop of liggen al een tijdje in mijn kast. Een enkele is nieuw gekocht)

De bedoeling van deze tag is dat je bij iedere kleur twee boeken kiest. Eentje die het beste bij de omschrijving past en eentje die daadwerkelijk die kleur als cover heeft.

Geel: Een boek waarbij je heel gelukkig werd

P1040664.JPGP1040666.JPG

Het gele boek is Kijk! Jane Scoort! van Rachel Gibson. Het gaat over een journaliste dat verliefd wordt op een professionele hockeyspeler, en die wil met rust gelaten worden. Of toch niet?

Het boek waar ik echt gelukkig van wordt, is Vlinders Voor Altijd van Jill Mansell. Het is een romantisch boek, met een vrolijk meisje wat na een lange tijd terugkomt in haar geboortestad. Ze ziet haar crush terug, zal ze weer gevoelens voor hem krijgen?

Roze: Een iets té zoetsappig boek

P1040668.JPGP1040670.JPG

Het roze boek is Hals Over Kop van Jill Mansell. Het gaat over een vrouw met een zoon, maar niemand weet wie de vader van de zoon is. Zal hij terugkomen en de moeder opnieuw overwinnen?

Het boek wat erg zoetsappig is, spreekt al voor zich bij het lezen van de titel. Single & Sexy is geschreven door Mariëtte Middelbeek. Een meisje verhuurt zichzelf via Marktplaats als date. En die date, dat belooft wat.

Rood: Een boek waar je ‘boos’ om werd dat je hem gelezen hebt

P1040671.JPG

Het rode boek is Maanlicht Staat Je Goed van Mary Higgins Clark. Het gaat over een moord, de moord op een stiefmoeder.

Ik ben niet echt te spreken over beiden boeken. Ik houd niet zo van thrillers en zeker niet met zo’n onderwerp, maar mijn moeder heeft ze ooit gelezen en in mijn kast gezet. Ik heb ze wel gelezen, maar dat ik er boos over was is een groot woord, maar ik houd er niet van. Het boek ernaast is Herfstlied van Simone van der Vlugt, wat dus ook over een moord gaat.

Groen: Een boek dat je graag buiten leest/je een zomers gevoel geeft

Het groene boek is Open Huis van Jill Mansell. Twee verschillende soorten mensen willen het met elkaar proberen, maar staan de families dat toe?

Het boek wat ik graag in de zomer lees, is 13 Enveloppen & 1 Rugzak, maar ook het vervolg De Laatste Envelop lees ik graag. Ze zijn beiden geschreven door Maureen Johnson. Het gaat over een meisje dat probeert met een paar brieven een mysterie op te lossen. Zal haar dit lukken?

Blauw: Een boek/personage waarbij je je het beste kon inleven

Het blauwe boek is De Boot Gemist van Jill Mansell. Een meisje staat op het punt te trouwen, als ze een andere jongen ontmoet op haar vrijgezellenfeest. Ze wil voor hem kiezen, maar besluit te verhuizen. Ze denkt echter steeds aan hem. Zal ze terugkeren?

Het boek waar ik me goed kon inleven was Confessions Of A Shopaholic van Sophie Kinsella. Met inleven bedoel ik dat je de wanhoop van het hoofdpersonage goed kunt lezen, en daardoor echt meeleeft, ondanks dat ze maar geld blijft uitgeven terwijl ze weet dat ze daarmee moet stoppen.

Bruin: Je grootste miskoop

Het bruine boek is De Brief Voor De Koning van Tonke Dragt. Het is een spannend boek waar ook een verfilming van is gemaakt.

Mijn miskoop was Die Sanne, van Marjan van den Berg. Dit schijnt het 10e deel te zijn, en daar had ik niet naar gekeken… Het is lastig lezen als je het 10e en laatste deel hebt, dus dat was wel een blunder…

Wit: Een boek dat je moest hebben maar nog niet gelezen hebt

Het witte boek is Drie Is Te Veel van Jill Mansell. Het gaat over een gezin met 3 kinderen, en alle 3 hebben ze een totaal ander karakter. Hoe lang gaat dit goed?

Ik wilde na het lezen van Confessions Of A Shopaholic dolgraag Aanpakken! van Sophie Kinsella lezen. Ik ben er nog niet aan toegekomen, ik hoop dat dat deze vakantie gaat lukken.

Oranje: Een typisch Nederlands boek

Het (kleine beetje) oranje boek is I Am Number Four van Pittacus Lore. Het is verfilmd, en ik vind de film iets leuker (komt door de hunk), maar het boek leest ook goed weg.

Ik heb slechts één boek van Carry Slee, en dat is Radeloos. Ik ben niet zo van die boeken, maar ik vond dit haar beste. Ik lees het boek dan ook met plezier snel uit, al is het verhaal erachter niet zo vrolijk.

Paars: Een boek met veel fantasie

Het paarse boek is De Prins Op Het Verkeerde Paard van Jill Mansell. Het is een moderne versie van Romeo en Julia, alleen dan ontdekt het meisje wie de jongen in werkelijkheid is…

Een boek met veel fantasie, is Leven Vol Emoties van Demore Bosman. Er zitten ook realistische dingen in, maar er is ook veel fantasie gebruikt. Het hoofdpersonage maakt namelijk veel mee.

Zwart: Een spannend boek dat je hebt gelezen

Het zwarte boek is Het Meisje In De Trein van Paula Hawkins. Het gaat over een meisje dat dagelijks met de trein gaat, en kijkt naar hoe gelukkig haar ex leeft, omdat ze langs zijn huis rijdt. Tot ze op een dag achter iets vreselijks komt, maar wat?

Ik vond beiden boeken erg spannend, maar het boek ernaast is Nieuwe Buren van Saskia Noort. Er is een tv-serie van gemaakt, waar waarschijnlijk binnenkort een seizoen 2 van komt.

Ik vond deze tag erg pittig, maar erg leuk! Ik had niet verwacht zoveel verschillende kleuren boeken te hebben ^^ Nogmaals bedankt meid dat ik de tag mocht doen ❤

Ik tag:

Joor
Ilse
Biebmiepje

Liefs, Demi ❤

24 thoughts on “The Coloured book tag

  1. Hoi Demi , geef ff zo antwoord , kon net niet rechtstreeks terug beantwoorden . Heb je het in je happy schrift geschreven ? Ik vind het ook een hele mooie . Hierboven van die boeken is ook een leuk idee , lijkt me wel moeilijk om die kleuren meteen te vinden , hihi . Fijne dinsdag , liefs…

    Liked by 1 person

  2. Ghèh, wat een leuke tag! En bedankt voor de nominatie! Ik ga ‘m alleen wel pas doen over een maand, want ik ben een beetje heel erg druk! Ik weet dus nog niet wanneer, maar je gaat ‘m sowieso zien verschijnen. =3

    Liked by 1 person

Een reactie plaatsen