Artikel

Sportmythes die nergens op slaan

Hey Creabea’s,

2019 is alweer een aantal weken aan de gang en de meesten hebben als voornemen om meer te gaan sporten dit jaar. Er staan zo enorm veel tips op het internet wat te maken heeft met sporten, waardoor je soms het overzicht kwijtraakt en als het ware verdwaald. Wist je dat er zelfs mythes bestaan over sporten die dus totaal niet waar zijn? Echte fabels dus!

1. Alleen 24/7 sporten zal werken

Vele mensen zeggen dat je pas resultaat zult zien als je heel hard en veel vaak sport. Maar dat is dus niet waar. Zeker als je beginneling bent, is het belangrijk om een sportritme op te bouwen in je eigen tempo. Veel en intensief sporten lijkt de ideale oplossing, maar zodra je daarmee stopt, ben je weer terug bij af. Plus, je moet je lichaam ook voldoende rust gunnen om de spieren weer te herstellen (daar komt die spierpijn dus vandaan). Doe het rustig aan, want juist dat zorgt voor het beste resultaat!

2. Zweten betekent goed sporten

Helaas is het niet zo dat zweten erop wijst dat je een top work-out hebt gehad. Dat je namelijk veel zweet heeft te maken met het reguleren van je lichaamstemperatuur. En je hoeft eigenlijk niet eens te bewegen om te zweten. En hoewel zweten stinkt, is het ook enorm gezond! Want de afvalstoffen worden op deze manier gescheiden van je lichaam!

3. The key to success: hardlopen

Of course is hardlopen een goede work-out, want je conditie wordt er immers veel beter van. Plus, je zit veel lekkerder in je vel. Maar toch kan het ook veel sneller zorgen voor nare blessures. Hoe dat komt? Vaak door het gebruik van verkeerde schoenen of een onjuiste techniek. Oh, en verandering is trouwens goed voor je lichaam! Dus wissel het hardlopen af met andere vormen van work-outs!

4. Krachttraining maakt mannelijke vormen

Je hoort vaak dat vrouwen bang zijn voor krachttraining. Waarom, vraag je je vast af. Ze denken dat ze dan een mannelijk lichaam zullen krijgen, maar dat is niet zo. Een vrouwenlichaam vormt zich compleet anders vanwege onze hormonen en lichaamsbouw. Kijk, als je op professioneel niveau gaat gewichtheffen is het een ander verhaal. Het is desalniettemin een perfecte manier om lekkerder in je vel te zitten!

5. Een sixpack krijg je alleen met buikspieroefeningen

Wil jij graag een sixpack, of in ieder geval iets wat daarop lijkt? Dan moet je je niet alleen maar focussen op buikspieroefeningen. Dat kan raar klinken, maar het is namelijk genetisch bepaald of je buikspieren kweekt, en dan ook nog eens hoe snel je dat doet. Train gewoon je hele lichaam en besteedt zo nu en dan aandacht aan je abs. Maar overdrijf het dus niet!

Welke sportmythes ken jij nog meer?

Liefs, Demi ❤

Volg mij ook op FacebookTwitter en Instagram (via de linkjes of kijk in de zijbalk)

Advertenties

12 gedachten over “Sportmythes die nergens op slaan

Een reactie plaatsen

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s