Top 3-10

Top 7 attracties Efteling

Gelieve niet mijn foto’s te kopiëren zonder toestemming.

Hey Creabea’s,

Efteling is mijn tweede favoriete pretpark van Nederland. Ik ga er ieder jaar heen en geniet altijd enorm van de attracties, verhalen en aankleding van het gehele park. Je waant je er in een fantasiewereld, en dat is nu zo enorm leuk. Maar welke attracties bezoek ik daar altijd meer dan 1 keer?

1. Baron 1898

Ik houd enorm van de drop in het zwarte gat. Ik vind dat oprecht het leukste gedeelte van de hele achtbaan. Het neerstorten gevoel is echt iets heel leuks. Dat klinkt misschien gek, maar de echte achtbaanfanaat weet wel over welk gevoel ik het heb.

2. De Vliegende Hollander

Het leukste vind ik dat je nat word tijdens deze achtbaanrit. Je begint namelijk heel rustig in het water, en gaat langzaam omhoog. En nadat je eenmaal naar buiten komt, kom je direct in een achtbaanervaring terecht. En dan op het eind, de finish met een drop in het water.

3. Pandadroom

Een 3D film dat gaat over de opwarming van de aarde, en de vernietiging die wij, de mensheid, het toebrengt. We zien een ijsbeer die met kinderen en al de poolkappen ziet smelten, een schildpad die al zijn vriendjes verliest op een zeepaardje na, en een aap die uit de boom word gelanceerd. Indrukwekkend, en de volledige realiteit.

4. Spookslot

Een vervloekt spookkasteel waarin allerlei dingen bewegen zodra de torenklok begint te luiden. De dochter is vermoord, de heks die erachter zit moet boeten. En wat gebeurde er vroeger met heksen? Juist, op de brandstapel.

5. Vogel Rok

Een achtbaan in het donker. Je hebt geen idee waar je heen gaat, maar juist dat is zo enorm leuk. Je gaat snel, er zijn leuke effecten toegevoegd en de immens grote vogel voor de ingang ziet er gewoon te leuk uit om zomaar voorbij te lopen.

6. Python

Een achtbaan met 2 loopings, enthousiaster dan dat kun je me niet krijgen. Ik houd enorm veel van loopings, laat staan 2 achter elkaar. Dat is gewoon een droom, en zeker wanneer de achtbaan immens snel gaat! Heerlijk voor echte snelheidsduivels!

7. Joris En De Draak

Vuur en water strijden tegen elkaar om de winst. Waarvoor? Wie als eerste de draak verslaat. Je gaat immens snel met 2 karretjes tegelijkertijd de race aan. Win jij, of toch niet?

Wat is jouw lievelingsattractie in de Efteling?

Liefs, Demi ❤

Volg mij ook op FacebookTwitter en Instagram (via de linkjes of kijk in de zijbalk)

14 thoughts on “Top 7 attracties Efteling

Een reactie plaatsen