Travel

London 2018: De terugreis

Woensdag, 25 juli 2018

We kwamen aan bij Victoria Station, en wouden onze Oyster Card inleveren. Helaas was het loket al dicht. We besloten ze dan maar als souvenir te houden. Jammer dan van de 5 pond borg.

Afbeeldingsresultaat voor oyster card
Link afbeelding

We kochten nog een Fruit Pastilles ijsje en wachtten tot het half 10 was. We waren er immers erg vroeg, maar beter te vroeg als te laat. Rond kwart voor 9 liepen we richting Victoria Coach, en daar haalden we nog snel 2 flesjes water. We vroegen waar we ons moesten melden en stonden met vele andere mensen opgepropt bij gate 19. Het was erg warm, en iedereen was aan het drukken. Tot onze bus werd omgeroepen, en bijna niemand er langs moest. We wurmden ons erlangs, lieten onze tickets zien, laadden onze bagage in en gingen bij de groene sticker zitten.

Group of Men Wearing Blue Shirts About to Enter Red Bus

We moesten een tijdje wachten, en vertrokken rond kwart voor 10 van Victoria Coach. Ik voelde meteen een rotgevoel, want ik wilde dit prachtige land, het land waar ik me thuis voelde, nog lang niet verlaten. Ik zette muziek op, keek uit het raam en wou dat ik nog niet naar huis hoefde. Na een tijdje rijden kwamen we bij de ferry aan. En inmiddels was het twaalf uur geweest, wat betekende dat mijn vader jarig was. Ik feliciteerde hem, en als verjaardagscadeau mochten we eerst weer door de Franse en Engelse douane heen. We mochten vervolgens niet in de bus blijven. Dat betekende dat we op de ferry moesten wachten tot we waren aangemeerd. Ik kocht dus nog een Fruit Pastille ijsje, mijn vader een bakje koffie en ik wachtte al puzzelend tot we weer de bus in mochten.

Afbeeldingsresultaat voor ferry england
Link afbeelding

Nadat we de bus weer in mochten, heb ik nog geprobeerd wat uurtjes slaap mee te pakken totdat we er bij onze overstap uit moesten. Dit keer hadden we gelukkig geen last van schreeuwende kinderen, en verliep de reis eigenlijk best prima. In Nederland moesten we wachten op de tweede Flixbus die ons naar ons station zou brengen. Op het station vertoefden we onszelf met ontbijt, en besloten we 20 minuten van tevoren richting de bushalte te lopen. Onze bus kwam om kwart voor 11 aangereden, en we zouden om 11 uur vertrekken. Er was slechts 1 man, en dus duurde het inchecken een eeuwigheid. Het ging erg chaotisch, en wederom was deze bus weer erg krap.

aircraft, airplane, business

We hadden gelukkig opnieuw geen schreeuwende kinderen aan boord, en dus kon ik ongestoord muziek luisteren en puzzelen. Om half 3 kwamen we dan eindelijk aan bij ons thuisstation, en we werden opgehaald door mijn opa. Ondanks dat ik enorm baalde weer terug te zijn in Nederland, was het toch wel erg fijn om hem weer te zien. We reden naar huis, en daar zag ik mijn oma en moeder weer. En mijn lieve katje, die ik plat knuffelde. Ik liet mijn gekochte souvenirs zien, pakte mijn koffers uit en nam een lekkere, welverdiende douche.

Man Walking on the Road Holding Black Luggage during Sunset

Mijn fantastische vakantie in London was helaas tot een einde gekomen. Ik heb vijf prachtige dagen gehad, en ik hoop over ongeveer vijf jaar weer terug te keren, wanneer de Big Ben uit de steigers is. Maar echt, ik kan niet omschrijven hoe fijn ik het heb gehad. Ik heb de mooiste gebouwen gezien die ik altijd al wilde zien, ik was omringd door mijn lievelingstaal, ik voelde me thuis en ik was in Engeland. Ik was in London. Dat pakte niemand mij nog af.

architecture, buildings, business

London, je was het beste land waar ik ooit ben geweest ❤

Liefs, Demi ❤

Volg mij ook op FacebookTwitter en Instagram (via de linkjes of kijk in de zijbalk)

12 thoughts on “London 2018: De terugreis

Een reactie plaatsen

Please log in using one of these methods to post your comment:

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )