Healthy

Gezond sporten met mate

Hey Creabea’s,

Ik houd enorm van sporten en bewegen, en ik doe dan ook regelmatig mee met filmpjes van sport YouTubers. Zolang ik het zelf kan doen, vind ik het fijn om actief bezig te zijn. Vandaag deel ik dan ook wat ik zoal doe met sporten!

Wel wil ik even benadrukken dat je jezelf niet moet overbelasten. Ikzelf doe meestal 2 keer aan hardlopen, 1 keer aan intensieve fitness (inclusief fietsen) en boksen af en toe. Doe vooral waar je jezelf het prettigst bij voelt, en less is always more! 

Fitness

Ik doe aan verschillende fitness oefeningen. Zo train ik regelmatig met halters, waarmee ik verscheidene oefeningen doe om de armspieren te trainen. Daarbij doe ik ook sit-ups, push-ups, de plank en buikspieroefeningen. Begin eerst laag met 5 stuks van elk, en bouw dit langzaam op naar 10, 15, 20 en 25.

balance, body, exercise

Fietsen

We kennen de fiets allemaal wel, maar daar bedoel ik niet de gewone stadsfiets mee. Ik bedoel de Hometrainer. Hier fiets ik meestal op de hoogste stand mee. Maar begin, vooral de eerste keer, zo laag mogelijk. Ongeveer 10 minuten even goed je beenspieren laten warm worden is meer dan voldoende, en je kunt uiteraard steeds een beetje langer en zwaarder proberen.

Person on Elliptical Trainer

Boksen

Als ik ga boksen, doe ik dat meestal voor mezelf met een boksbal. Begin hierbij gewoon rustig met een aantal stoten, en probeer ook af en toe een trap te geven. Hiermee maak je zowel je arm- als beenspieren warm. Ook werkt het perfect voor je krachttraining voor zowel je armen als benen. Maar sla niet te hard, begin gewoon rustig en op den duur zet je wat meer kracht. Maar ook hier geldt: forceer niets!

Woman Training in a Gym Kicking a Training Bag

Hardlopen

Ik doe 2 keer per week aan hardlopen. Even heerlijk met je eigen muziek op rennen. Begin ook niet meteen aan een hardloopsessie van 10 kilometer. Bouw dit rustig op door eerst een klein stukje te joggen. Zodra je merkt dat je last krijgt, stop je. Je houd bij hoelang je gelopen hebt, en voegt er de volgende keer 5 minuten extra aan toe. En zodoende zul je steeds langer kunnen hardlopen. Maar stop altijd zodra je merkt dat het niet meer gaat!

Woman With White Sunvisor Running

Het allerbelangrijkste is te sporten op je eigen niveau. Forceer niets, stop zodra je merkt dat je lichaam je vraagt te stoppen en doe het niet om af te vallen. Sport voor je eigen geest, sport voor je eigen rust en beweeg zoveel als je zelf wilt. Het is niet alleen belangrijk om gezond te blijven, maar ook om je gezond te voelen. Dus zodra je merkt dat je pijn krijgt of niet meer kunt, stop je. Het moet immers ook leuk blijven, en haalbaar.

Wat doe jij om gezond te zijn door middel van sporten?

Liefs, Demi ❤

Volg mij ook op FacebookTwitter en Instagram (via de linkjes of kijk in de zijbalk)

 

Advertenties

16 gedachten over “Gezond sporten met mate

Een reactie plaatsen

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s