Review

Review: Grijs gebied

Hey Creabea’s,

Het leek me leuk een boek review te schrijven, aangezien de review van mijn eigen boek alweer een hele lange tijd geleden is. Dit keer ga ik zelf een review schrijven, en ik hoop dat ik jullie een paar leuke boeken kan laten zien door eens in de zoveel tijd een boeken review te schrijven 🙂

Onderstaand boekje heb ik gekregen toen ik mijn eigen boek had besteld.

Grijs gebied

Titel: Grijs gebied
Schrijfster: Marion Pauw
Genre: Literaire thriller
Taal: Nederlands
Pagina’s: 94
Bindwijze: Paperback
Uitgeverij: Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse boek
Verkoop: Bol.com
Prijs: €8,99

Samenvatting:

Naomi fietst in het nachtelijke Amsterdam van haar werk naar huis, wanneer ze onder een viaduct vanachter wordt vastgegrepen. De dader, een man met ijzingwekkend lichte ogen, randt haar op een verschrikkelijke en gewelddadige manier aan. Er is één getuige: een man, die vanaf zijn balkon toekijkt. Waarom grijpt hij niet in? Grijs gebied vertelt niet alleen over de jacht naar de dader van een gruwelijk misdrijf, het is ook een zoektocht naar de drijfveren van de mens; dader, slachtoffer of getuige.

Mijn mening:

Het verhaal van het boek is niet leuk, maar het is bijzonder om te lezen hoe de schrijfster vanuit verschillende perspectieven kan schrijven. Zo lezen we hoe Naomi het ervaart, hoe Albert, de man die toekeek kampt met schuldgevoelens en baalt dat hij niet de held uithing. Hij krijgt regelmatig ruzies en woordenwisselingen met zijn vrouw Ans, en tijdens zijn busritjes praat hij met Kevin, die altijd standaard de eerste bus pakt. Dan is er nog haar held, Menno Jacobs, die haar weet te redden. Maar Naomi is voor het leven getraumatiseerd. De politie verdenkt Albert van de aanranding, en hij wil bewijzen dat hij het niet is. De steeds terugkerende angst van Albert en de wisselende stemmingen en gedachten, je gaat je inleven in hem en wil het boek in één ruk uitlezen, omdat je wilt weten hoe het afloopt. Dat stuk waarin haar dat overkomt, en precies wordt omschreven wat er gebeurd en wat ze eraan overhoud, was heel realistisch en zelfs een beetje naar geschreven. Je gaat je echt inleven in het vreselijke lot en de vreselijke gebeurtenis die het arme meisje doormaakt. De boodschap van dit boek is dan ook: Ga ’s avonds laat niet alleen door een donkere fietstunnel. Het is zeker een aanrader door de spanning en de manier waarop het is geschreven.

Sterren:

☆☆☆☆

Ken jij dit boek? Heb jij hem ook gelezen?