Top 3-10

Top 6 achtbanen

Hey Creabea’s,

Ik denk dat jullie wel weten dat ik een echte achtbaan freak ben. Geen achtbaan is te eng, te snel of te hoog voor mij, ik durf overal in. Natuurlijk heb ik wel in achtbanen gezeten die uiteindelijk niet mijn favoriet zijn geworden, maar een ieder houdt van bepaalde dingen in een achtbaan, toch? Ik houd van snelle achtbanen, met veel loopings en halve loopings, dat zijn echt mijn achtbanen. Dus eigenlijk de echte thrills. Ik wil bij dezen de 6 delen waar ik altijd met veel plezier in ga, en waar ik het liefst nog wel tig keer in ga. Let’s go!

  1. Lost Gravity – Walibi

Ik houd zo erg van die snelheid, en dan ook nog die halve en hele loopings, I love it! Vooral dat je steeds naar beneden stuitert en weer omhoog, en waarbij je het gevoel hebt dat je er bijna uit wordt gelanceerd, is echt een lekker gevoel. Het is echt by far één van de beste achtbanen van heel Nederland, en ik raad hem echt aan! Een dikke 9,5!

2. Baron 1898 – Efteling

Het moment dat je vooraan zit, en die diepte inkijkt, is echt het beste gevoel ever! Ik vind het zo gaaf dat je zo steil naar beneden stort, en de snelheid en de loopings zijn ook echt heerlijk! Het verhaal is ook zeer zeker hartstikke leuk, en het is echt een achtbaan wat ik iedereen aan raad! Ik geef deze achtbaan een 9,3!

3. XPress – Walibi

Het nieuwe verhaal bij deze achtbaan is heel erg leuk, vooral binnenin wordt je al helemaal klaargestoomd voor de geweldige ervaring. Je gaat een tunnel in, en wordt keihard afgevuurd, waarnaar je direct de looping ingaat. Daarna volgt nog een halve looping, en de snelheid is helemaal perfect! Ik geef deze een 9!

4. Speed of Sound – Walibi

Het is heerlijk om die tunnel in te gaan, en vervolgens te worden afgevuurd. Je gaat langs 2 halve loopings en een hele, en als je bovenin bent, rijdt je hetzelfde parcours weer achteruit, en heb je in totaal 6 loopings gehad. Dat vind ik zo heerlijk aan deze achtbaan, want ik houd echt van loopings! πŸ˜€ Ik geef deze een 8,8!

5. De Vliegende Hollander – Efteling

Het verhaal is echt heel leuk, en je waant je meteen op zee. Binnen ga je omhoog, en dan ga je ineens naar beneden, waardoor je dus buiten komt. Je gaat een rokend gat in, en je gaat heel hard, en dat vind ik heel gaaf. Je eindigt op het water, en wordt dus ook een beetje nat. Maar dat is helemaal niet erg, dat maakt de beleving alleen maar mooier! Ik geef deze een 8,5!

6. Vogel Rok – Efteling

Deze achtbaan is heel gaaf, omdat deze geheel in het donker is. De laserstralen en de grote slangenbek zijn heel gaaf en geven het een intense beleving. Hij gaat heel hard, en doordat je niet ziet waar je heen gaat, voelt het heel gaaf om die bochten te voelen! Ik geef deze een 8!

Ben jij weleens in één van deze achtbanen geweest? Zo ja, wat is jouw mening erover?

Liefs, Demi ❀

24 gedachten over “Top 6 achtbanen

  1. Alleen de baron heb ik nog niet gedaan, de rest allemaal en zijn allemaal echt vet ! πŸ˜€
    De gaafste achtbanen die ik gereden heb, waren toch in Amerika.. Daar valt je niks meer in hoor hahahahaha.
    Ik merk wel dat ik er nu steeds minder goed tegen kan πŸ˜› Mijn lichaam reageert er niet meer zo fris op als ik gewend was hahahahaha
    beetje jammer πŸ˜›

    Liked by 1 persoon

    1. Echt een aanrader, je moet hem snel eens uitproberen! ^^ Ik wist helemaal niet dat je ook zo’n achtbaan gek was, hihi ^^ Van filmpjes die ik heb gezien, weet ik dat ze vet zijn, en oh wat zou ik er graag in rijden. Ja, dat is wel heel jammer inderdaad, ik hoop dat je er toch nog lekker lang van kunt genieten, zonder al te veel problemen πŸ™‚ Liefs

      Liked by 1 persoon

      1. Oh ja, ik ga alle achtbanen in, maakt niet uit welke ! Mijn dochter overigens ook, die gaat ook OVERAL in! In Amerika hebben we een aantal parken gedaan en boh.. daar waren toch een paar heftige achtbanen bij.. poe! Zo vet ! Als ik ze nu doe, dan zit mijn maag ondersteboven in mijn keel, mijn darmen hangen op de plaats waar mijn longen zouden moeten zitten en mijn hoofd voelt dan heel raar hahahahaaha.. LoL

        Liked by 1 persoon

  2. Ik hou ook van achtbanen. Helaas ben ik bij m’n vrienden de enige, ook mijn vriend is geen fan van achterbanen en alles wat over de kop gaat.
    Zelf ben ik nog niet in de nr. 1 en 2 geweest. Nu kan ik tegen heel vaak over de kop, alleen bij de Speed of Sound was is kots misselijk toen ik eruit kwam. Terwijl de Goliath een makkie is. Binnenkort de nr’s 1 en 2 maar eens gaan proberen.

    http://www.thismademyday.nl

    Liked by 1 persoon

    1. Wat leuk om te horen πŸ™‚ Ja ik ben ook bijna de enige van mijn vriendengroep die er zo dol op is, haha. Oh dat is erg vervelend. Ik zal maar niet vertellen dat ik er ooit 18x achter elkaar in ben geweest, haha. Ben benieuwd wat je van ze gaat vinden πŸ™‚

      Liked by 1 persoon

Een reactie plaatsen

