Samenwerking

Geluk om het hoekje

Ik heb samen met de amazing Melanie een nieuw verhaal geschreven. Ik heb het begin bedacht, en zij heeft het verhaal afgeschreven. Het is een ontzettend leuk verhaal geworden, en we hopen dat jullie dat ook vinden. En of course wil ik haar bedanken voor de samenwerking:mrgreen:

Mijn deel:

‘Wat zeg je nu? Heb je concertkaartjes voor Douwe Bob?’

‘Ja, ik heb de allerlaatste kaartjes weten te bemachtigen.’ Nina begint te gillen en springt van blijdschap. De vaas met bloemen op haar bureau valt door de trillingen bijna op de grond.

‘Doe es rustig, de hele buurt kan meegenieten.’ Nina begint nog harder te gillen, terwijl ik met mijn hand tegen mijn hoofd aan sla.

‘Rustig fangirl, straks kun je niet heen door een blessure.’ Nina stopt met springen, en kijkt naar de kaartjes in haar hand.

‘Ik kan niet geloven dat we naar Douwe Bob gaan! Je bent echt mijn bestie Suus!’ Ze geeft me een knuffel.

‘I know, I know.’ Nina laat me los, en kijkt naar de kaartjes.

‘Waar staan we ongeveer?’ Ik kijk naar mijn schoenen.

‘Dat is het enige slechte nieuws dat ik heb…’

‘Wat?’

‘We staan achteraan, en zien hem van de zijkant.’ Nina kijkt me beteuterd aan.

‘Sorry, maar meer plekken waren er niet.’ Ze loopt weg, en ik rol met mijn ogen. Wat dankbaarder mag ook wel hoor. Ik sjok achter haar aan, naar beneden. Zonet raakte Nina niet uitgegild, en nu ik heb verteld waar we staan, wil ze de kaartjes verkopen.

‘Nien, ik snap dat het geen droomplekken zijn, maar we kunnen hem alsnog live zien, toch?’

‘Ach, houd toch op. We zien waarschijnlijk alleen zijn rug als we geluk hebben.’

‘Nien, kop op, positief blijven.’

‘Wat nou positief? Ik kan mijn idool geeneens zien!’ Ze duwt de kaartjes in mijn handen, en loopt weg. Ik kijk naar de kaartjes, en draai ze om. Op de achterkant staat dat je een meet & greet met hem kunt winnen. Je moet daarvoor vertellen waarom je dat wilt, en wie je het gunt. Dat is echt een top idee! Als we winnen, dan kan ze haar idool ontmoeten! Maar de kans dat we winnen… Ach, wie niet waagt, die niet wint. Ik open mijn computer.

‘Mijn beste vriendin en ik hebben op het allerlaatste moment kaartjes weten te bemachtigen voor uw show. Helaas staan we achteraan, en zullen we u alleen van de zijkant zien. Hier baalt mijn vriendin van, en ik hoopte met dit bericht kans te maken op de meet & greet. Ze is een grote fan van u en u bent haar idool. Ik gun het haar om u te zien, aangezien de kans dat ze u live kan zien optreden, klein is. Groeten, Suzan en Nina.’ Ik verstuur het bericht, en hoop op goed nieuws. Een maand later is het concert, en ik heb Nina overgehaald toch mee te gaan naar het concert. Of ik de meet & greet heb gewonnen weet ik niet, maar ik ga ervan uit dat het niet zo is, anders hadden we vast al wel wat gehoord. We lopen naar het station, en wachten op de trein.

‘Kom op Nien, waar is dat lachje?’

‘Verdwenen als sneeuw voor de zon’, zegt Nina boos.

‘Ik heb zo mijn best gedaan voor die kaartjes. Kun je alsjeblieft wat vrolijker zijn?’ zeg ik boos. Nina kijkt me aan.

‘Sorry, je hebt gelijk. Ik zal mijn best doen.’ Ik geef haar een knuffel, en we stappen de trein in. Na ongeveer een uurtje, komen we aan bij de Heineken Music Hall. We laten onze kaartjes scannen, en lopen naar het vak toe. Het zijn inderdaad hele slechte plaatsen. Je kunt het podium amper zien. Gelukkig hebben ze twee grote schermen aan de rechter- en linkerkant, waardoor we hem op het beeldscherm kunnen zien. Toch voelt het niet hetzelfde, zeker niet voor Nina.

Melanie’s deel:

Inmiddels begint het al aardig vol te lopen en zelfs in deze hoek staat het vol met meiden die enthousiast met elkaar praten en niet kunnen wachten op de komst van Douwe Bob. Ik zie Nina om haar heen kijken, met nog altijd een beteuterd gezicht. Blijkbaar heeft het enthousiasme van de meiden om haar heen enigszins een positief effect, want ik zie haar gezicht meer en meer sprankelen.  Bijna half 9 dus het moet nu langzaam gaan beginnen… Dan begint er een stem te praten.

“Dames en Heren, meiden en knullen. Hebben we er een beetje zin in ?” Heel HMH gaat uit zijn dak en ook Nina schreeuwt de longen uit haar lijf!

“Voordat we Douwe Bob het podium op roepen, willen we nog eerst even onze geluksvogel bekend maken die een meet en greet met Douwe Bob heeft gewonnen.”

Weer een geschreeuw vanuit het publiek en Nina begint op haar nagels te bijten. Ik hoop zo dat ze die meet en greet wint, misschien stemt haar dat nog iets vrolijker. Aan de andere kant mag ze al blij zijn dat we hier staan en het concert kunnen meemaken.

“We tellen af van 10 tot 0 en dan verschijnt de naam van onze winnaar of winnares op het scherm! Heel veel plezier met de show en daar gaan we… 10… 9….8…”

Alle mensen tellen mee en ook Nina telt mee en ik zie haar hoopvol naar het scherm kijken.

“3…2…1….0 !!!!”

VEERLE MARTENS 

Grote letters verschijnen op het scherm en ik zie de teleurstelling in Nina´s ogen, ze krijgt er bijna tranen van in haar ogen. Elders in de zaal hoor je een groep meiden gillen en helemaal uit hun plaat gaan.

“Tss, kunnen ze niet normaal doen ?!” zegt Nina geïrriteerd.

Nu is het wel klaar, ik ben het gedrag en de instelling van Nina helemaal zat!
“Luister eens Nina! Je mag verdomme blij zijn dat ik kaarten heb gekocht en we het concert van Douwe kunnen zien! Als jij die meet en greet gewonnen had, had je waarschijnlijk nog harder staan schreeuwen dan die grieten, dus doe eens even normaal en gun een ander ook eens wat!” Nina schrikt duidelijk van mijn uitbrander maar heeft nog altijd de irritatie op haar gezicht staan.
Zonder een woord te zeggen, blijft ze mij aankijken en ik zeg:

“Ik ga wat drinken halen” waarnaar ik naar de bar loop.

Ik bestel een cola en adem even een paar keer diep in en uit. Hopelijk trekt ze een beetje bij, want anders wordt deze avond een fiasco! Met mijn cola probeer ik tussen de mensen Nina weer te vinden en terwijl ik naar haar toe loop, begint de band te spelen en worden de mensen helemaal gek! Op het moment dat ik mijn hand op Nina´s schouder leg om aan te geven dat ik er ben, hoor ik de eerste klanken van Douwe´s stem en Nina schreeuwt harder dan ik haar ooit heb horen roepen. Ze gilt, schreeuwt Douwe´s naam en zingt het lied mee waar hij mee begint. Onbewust grijns ik en zie dat Nina intens geniet, ondanks de botsing die net had plaatsgevonden. Na het liedje draait ze zich om, kijkt mij aan en vliegt mij om mijn nek.

“Oooh Suus !!! Dit is echt zo geweldig!! Al moest ik onder de tribune staan, ik vind het geweldig om hier te zijn!! Dank je wel en sorry dat ik mij zo kut gedroeg!!”

Ik knuffel haar terug en zeg dat het wel oké is en we nu gewoon van het concert gaan genieten. Dat doen we… en hoe!! Het was helemaal te gek, Douwe Bob heeft een geweldig optreden gegeven, we hebben gelachen, gezongen, geschreeuwd, gesprongen, een traantje gelaten en enorm genoten van deze avond.
Toen het afgelopen was, hebben we nog vrij lang in de zaal gestaan. Nina wilde niet weg, ze hoopte nog een glimp van Douwe Bob op te vangen, maar die was natuurlijk al lang in zijn kleedkamer. Toen ik haar eindelijk mee naar buiten kreeg, zijn we buiten langs het gebouw gelopen en op een rustig hoekje begon ze ineens te snikken.

“Wat is er nou ??” vroeg ik haar en tussen het snuiven en huilen door stotterde ze:

“Ik vond het zo´n onwijs gave avond… *snif*./. en ik was echt blij dat ik het concert heb gezien *snuif*  maar ik had hem zo graag eens willen ontmoeten *snik*”

“ Aaaaw Nina, er waren zoveel mensen die mee deden aan die meet en greet, de kans was natuurlijk heel klein… maar misschien lukt het ons wel een volgende keer” en ik pak haar vast en knuffel haar.

Ze blijft snotteren en snikken en ik zeg dat het oké is dat ze huilt terwijl ik mijn armen stevig om haar heen houd.

“Is alles oké hier ?”, hoor ik ineens iemand zeggen.

Ik draai mij om en zeg, “Ja hoor, mijn vriendin is gewoon een beetje verdrietig om…” en terwijl ik de zin in mijn hoofd af maak, lijken de woorden niet meer uit mijn mond te komen maar blijft deze verbaasd open staan.

“Waarom is ze verdrietig dan?” vraagt de vreemdeling duidelijk geïnteresseerd.

En het enige dat ik kan doen is Nina van mij af duwen en tegen haar aan porren, terwijl ik met open mond nog altijd de vreemdeling aan kijk. Nina raakt geïrriteerd en zegt dat ik moet ophouden met porren maar ziet dan ineens waarom ik zo belachelijk doe..

“OH MIJN GOD !“ hoor ik Nina zeggen.

“Wil je misschien een zakdoekje ? Je hebt wat mascara onder je ogen zitten”, zegt Douwe Bob met een grijns op zijn gezicht.

“Jij bent Douwe Bob!” hoor ik Nina zeggen.

“Ja, dat klopt.. en jij bent?”

“Ik ben het gelukkigste meisje op de wereld op dit moment… en ik heet Nina trouwens.”

Douwe Bob lacht en strijkt door zijn haar. Ik sta nog altijd met open mond te kijken wat zich hier afspeelt en ben ook volledig verbaasd hoe rustig en geweldig Nina reageert op het feit dat ze gewoon oog in oog staat met Douwe Bob.

“Prettig kennis te maken met je Nina en …?” en hij kijkt naar mij.

“Suus” fluister ik bijna… “Ik heet Suus… en sorry, ik was even flabbergasted!”

Weer lacht hij met zijn mooie kop en zegt:

“Geen probleem hoor, maar euh.. alles een beetje in orde? Ik kan er niet goed tegen als ik meisjes zie huilen. Misschien kunnen we een paar selfies maken om je weer op te vrolijken?”

Wat is het toch een geweldige vent ook!! Nina laat zich dat geen 2 keer zeggen en we maken wel een stuk of 20 selfies met Douwe Bob, maken nog een praatje en dan geeft hij ons beide een knuffel en bedankt ons voor het komen naar zijn concert. Met een knipoog zegt hij gedag en gaat weer naar binnen via een zijdeur. Dan kijken wij elkaar aan en zegt Nina ineens:

“Bedankt Suus, dit was de meest geweldige avond van mijn leven en dat allemaal dankzij jou!! Jij bent de beste vriendin die iemand zich wensen kan.”

Zwevend en in stilte lopen we naar de trein, met een brede glimlach op ons gezicht.

Einde

Melanie, ik vond het echt een onwijs leuk verhaal, en ik vond het super tof om weer een verhaal met je te schrijven, heel erg bedankt daarvoor 😀

Liefs, Demi❤

 

16 gedachten over “Geluk om het hoekje

Een reactie plaatsen

