Persoonlijk

Elke dag Dierendag

Hey Creabea’s,

Het is vandaag 4 oktober, Dierendag. Eigenlijk vind ik dat het iedere dag Dierendag hoort te zijn, mijn katje wordt in ieder geval iedere dag lekker verwend. Toch ben ik blij dat deze dag bestaat, zodat iedereen eraan herinnert wordt dat dieren ook levende wezens zijn, en dat we ook de dieren moeten verzorgen, liefhebben en ze moeten beschermen.

Maar ergens vind ik het ook wel een beetje raar, want ik ben van mening dat je niet op één dag goed moet zijn voor je dier, dat moet je de rest van zijn of haar leven doen. Je neemt een dier omdat je ervan houdt, en dan moet je je dier ook zo behandelen.

Ik geef mijn katje iedere dag wat lekkers, knuffel met hem, speel met hem en laat hem met rust als hij ligt te slapen. Ik probeer hem een fijn leventje te geven, en vooral heel liefdevol. Natuurlijk verwen ik hem iets meer op zijn verjaardag en op Dierendag, maar voor hem is het iedere dag Dierendag.

Daarom wil ik mensen oproepen, Dierendag iedere dag te vieren, en zijn of haar dier iedere dag te laten zien dat je van hem of haar houdt. Een dier verdient net zoveel liefde als een mens. Als je het dier niet iedere dag aandacht kunt geven of verzorgen, neem dan geen dier, en zeker niet als het alleen verwend wordt op Dierendag.

Eigenlijk zouden ze Dierendag moeten uitbreiden. Mensen denken dat ze alleen op deze dag er goed aan doen hun dier te verwennen, niet alle mensen hoor, want ik weet dat er heel veel dierenliefhebbers zijn.

Dus als je dit artikel leest: Vanaf nu geef je je dier iedere dag minstens vijf knuffels, speel je minstens twee uur met hem, geef je hem een lekkernij en laat je het dier met rust als het slaapt. Maak je dier gelukkig. Oh, en eet op Dierendag geen vlees of zuivelproducten, want ik kan je niet verplichten dat iedere dag te doen, dus doe het dan één dagje, op Dierendag.

Liefs, Demi ❤

18 gedachten over “Elke dag Dierendag

  1. Ik ben het helemaal met je eens dat het gewoon ieder dag dierendag is. Je moet ze niet 1 keer per jaar aandacht geven of lekkers maar gewoon iedere dag. Ik hoop dat er een dag komt dat dieren niet meer gebruikt worden om op getest te worden en dat dierenmishandeling stopt

    Liked by 1 persoon

Een reactie plaatsen

