Tag

Father – Daughter Tag

Hey Creabea’s,

Ik heb de vragen voor deze tag zelf bedacht, dus mocht je deze over willen nemen, vermeld dan alsjeblieft mijn naam. Ik heb deze tag met mijn super lieve vader gedaan, en ik vond het heel leuk om samen met hem in te vullen. Zullen we kijken naar de vragen en onze antwoorden?

Bedenker van deze tag: Demi

  1. Waarin lijken jullie op elkaar?

D: We zijn beiden erg creatief en kunnen goed overweg met de computer. We kunnen beiden weleens wat koppig zijn of een andere mening hebben, maar we komen er altijd weer uit. We hebben wel ongeveer dezelfde muzieksmaak en kijken soms samen sport, en dat we houden van auto’s is ook iets wat ons verbind. Maar ook onze enorme liefde voor katten, dat verbind ons twee. Oh, en onze lengte en grote voetenmaat.

K: We houden allebei van humor, creativiteit en de pc. We zijn allebei soms wat kort voor de kop maar hebben, na er even over nagedacht te hebben, de strijdbijl al snel weer begraven. Daarnaast vinden we muziek luisteren heerlijk, we verrijken elkaar met onze favoriete artiesten en liedjes. Verder houden we allebei veel van dieren in het algemeen en katten in het bijzonder. En inderdaad, de grote voeten daar ben ik helaas debet aan…

2. Waarin verschillen jullie van elkaar?

D: Mijn vader begeeft zich meer in de sportwereld dan ik, en ik wil graag schrijfster worden, waar hij minder mee heeft dan ik. Hij houdt veel van televisie kijken, en ik teken liever. Ik ben iets liever bezig. Hij snoept ook iets meer dan ik, maar hij blijft mooi in shape.

K: Het grootste verschil in mijn ogen is de liefde voor de sport. Jij hebt heel weinig met sport, ook niet met het bedrijven ervan. Verder ben jij wat eerder gestrest bij onverwachte veranderingen, dit heb je ook bij onverwachte gebeurtenissen. Dit zal deels nog te maken hebben met je leeftijd dus dat gaat nog wel helemaal goed komen. Verder ben je veel accurater dan ik, ben je extreem geordend en streef je heel erg naar perfectie. Verder verbaas ik mij erover dat je niet of nauwelijks aan zoetigheid komt. Overigens komt dit zeker ten goede aan je figuur!

3. Waar ben je trots op bij elkaar?

D: Ik ben trots dat je hoofdcoach bent in het basketbal, en dat anderen jou zien als hun voorbeeld, want dat zie ik ook. Ik ben trots op jou, omdat je zo sterk bent en goed weet wat je moet zeggen tegen anderen. Ik ben trots dat mijn vader de man is die hij is. Zorgzaam, geïnteresseerd en sociaal.

K: Je eigen boek, daar ben ik het meest trots op. Op 17 jarige leeftijd al een compleet zelf geschreven en uitgegeven boek achter je naam, dat zijn er maar weinigen gegeven. Verder ben ik enorm trots op je doorzettingsvermogen. In alles wat je doet zit in je mind dat je het project goed en snel wilt afronden. Trots was ik ook dat je naar de theatercursus bent geweest. Optreden voor een echt publiek op een heus podium… je draaide je hand er niet voor om!

4. Wat zie je als je naar de ander kijkt?

D: Ik zie een sterke man, die weet wat hij wil. Hij is georganiseerd, geordend en weet met welke kracht hij moet kijken en praten. Hij inspireert zijn team en collega’s, en dat bewonder ik in hem.

K: Natuurlijk zie ik (nog steeds) mijn lieve kleine meid, maar de laatste tijd zie ik je ook steeds meer verandering in je zelfstandigheid, je sociale vaardigheden en je bewustwordingen. Je bent echt volwassen aan het worden en je huidige veranderingen zijn zeer zeker in je voordeel.

5. Hoe omschrijf je jullie band?

D: Sterk. We praten geregeld over school en hij helpt me vaak met mijn huiswerk. We gaan vaak samen ergens heen, vroeger vooral vaak naar de bioscoop. Hij legt me vaak dingen uit, en ik verreik mijn kennis iedere dag doordat we praten.

K: We hebben een hele goede band met elkaar. Je weet precies voor welke dingen je naar mama toe moet en welke problemen geschikt zijn als vraagstuk voor je vader. We kunnen beiden erg genieten van een dagje uit met elkaar. Scheveningen, NAC Breda, bioscoop, schouwburg, dat soort momenten sterkt onze band enorm. Daarnaast kunnen we ook steeds beter communiceren, over je school, auto’s, stageplekken, alles komt zo’n beetje ter sprake en ook hierin wordt je steeds volwassener.

  1. Omschrijf elkaar in 3 woorden.

D: Sportief, ambitieus en humoristisch.

K: Doelgericht, doorzetter en humoristisch.

  1. Wat is jullie mooiste herinnering samen?

D: Dat we samen naar Simple Plan gingen, het concert. Ik weet nog dat we beiden genoten van de muziek, en dat terwijl je ze een week daarvoor nog niet echt kende. Of dat we weleens samen een dagje weggaan, dan hebben we ontzettend veel lol samen. De momenten dat je me de auto uitlegde, omdat ik er voor het eerst in ging rijden. Je hulp bij het maken van huiswerk, wat ik onwijs waardeer. En je vertrouwen in mij, en je trots, dat zijn mijn mooiste herinneringen. Maar de momenten dat je mijn vader bent, dat zijn de mooiste herinneringen.

K: Een moeilijke vraag, er zijn zoveel mooie herinneringen. Vaak zijn het mijlpalen zoals de eerste keer op je fietsje, of je eerste tandjes, je eerste autorijles, je eerste eigen autootje. Als ik er toch eentje moet kiezen dan is het een herinnering die je jezelf waarschijnlijk niet meer zal kunnen herinneren. Je was toen ongeveer 2,5 jaar oud en zoals wel vaker gingen we er op zondagochtend met zijn tweetjes op uit. We waren vroeg op pad en ik besloot om maar even naar mijn ouders te rijden. We kamen daaraan maar er was niemand thuis. Wij reden weer naar huis en eenmaal thuis aangekomen vertelde mama mij dat mijn moeder plotseling was overleden. Jij schrok toen je mij zag huilen en ondanks je jonge leeftijd begreep je donders goed dat er iets aan de hand was. Toen ik op de maandag weer thuiskwam, rende je op mij af, sprong in mijn armen en brabbelde, papa lief, papa niet huilen, oma thuis?

  1. Wat wil je nog tegen de ander zeggen?

D: Pap, ik ben zo onwijs blij dat jij S wilde, want door haar heb ik mijn liefde voor dieren ontwikkeld. Als jij nooit een kat had gewild, dan had ik waarschijnlijk nooit die liefde gekend. Ontzettend bedankt dat je mij die liefde hebt leren kennen. Ik ben blij dat je mijn vader bent, de man die mij heeft grootgebracht en me heeft opgevoed. De man die altijd voor mij klaarstaat, dat ben jij pap. Ik houd onwijs veel van je. Je dochter, Demi ❤

K: Poepie, jouw komst heeft mijn leven enorm verrijkt. Ik kan je niet uitleggen wat je voor mij betekent maar weet dat je een ongelofelijke grote plek in mijn hart zal hebben. Ik prijs mij gelukkig met een voorbeeldige puberende dochter die als zo volwassen, zelfverzekerd en zelfstandig is dat ze de slechte verleidingen van jeugd zijn makkelijk de baas is. Niks geen alcohol, roken of drugs, alleen maar gezonde en positieve energie! Het kostbaarste en dierbaarste bezit dat ik heb ben jij, hopelijk mogen we nog heel lang van elkaars gezelschap genieten. Ik koester de momenten die we samen hebben en geniet daar intens van. Liefde zit van binnen, jij zit van binnen… Je vader. Xxx.

Dankjewel pap, dat je deze tag met me wilde invullen. Ik houd zoveel van je, iedereen mag dat weten. Je bent mijn alles, mijn papa ❤

Liefs, Demi ❤

 

 

 

16 gedachten over “Father – Daughter Tag

Een reactie plaatsen

