Dagboek

Lief dagboek 6

In dit verhaal bepalen jullie de afloop, het lot. En er is gekozen voor: Beiden binnenlaten.

Donderdag 20 april, 2016

‘Lief dagboek,

Ik zie twee bezorgde gezichten van Lex en Noah. Ik wenk dat ze naar binnen mogen komen, en ze pakken beiden een stoel, om vervolgens naast mijn bed te gaan zitten.
‘Hoe voel je je?’ vraagt Noah.
‘Duizelig, beroerd’, zeg ik.
‘Wie is er dan ook zo dom om een voetbalveld op te rennen?’ zegt Lex, zijn hoofd schuddend.
‘Ik blijkbaar’, zeg ik lachend.
‘Wat deed je daar?’ vraagt Noah.
‘Ik wilde het goedmaken, proberen onze vriendschap te redden. Ik wist dat Lex training had en dat jij op school zat, dus ik besloot eerst naar Lex te gaan.’
‘Waarom laat je ons dan nu allebei binnen’, vraagt Lex spottend.
‘Ik wil niemand kwetsen, daarom maakte ik ook een groep aan op WhatsApp. Toen jullie eruit gingen, zag ik maar één oplossing. Het voetbalveld was dichterbij, en ik wilde graag mijn excuses aanbieden en vragen om vergiffenis.’
‘Vergiffenis is wel een beetje overdreven’, zegt Lex.
‘Ik snap wat je bedoeld’, zegt Noah, Lex een stomp gevend. Ik kijk hem lachend aan.

Na een kort gesprek hebben we het weer bijgelegd. Gelukkig zijn ze niet langer boos op me, maar ze zouden graag willen weten of ik voor een van de twee ga, of voor niemand. Na alles wat er is gebeurd draait mijn hoofd overuren, en ik kan op het moment niet helder nadenken.
‘Ik wil er graag even over nadenken, ik wil geen overhaaste beslissing maken.’
‘Dat hoeft ook niet, neem alle tijd die je nodig hebt’, zegt Noah.
‘Maar niet te lang hoor’, zegt Lex.
‘Hoezo? Heb je al een ander op het oog of zo?’ zegt Noah. Lex doet vlug zijn mond dicht. Dan horen we ineens de deur.
‘Wat is dit nu? Ik zei één bezoeker per keer!’
‘We komen morgen wel weer langs’, zegt Noah. Hij staat vlug op en rent langs de dokter de deur uit.
‘Doei’, zegt Lex, die vervolgens ook weg sprint. De dokter kijkt me hoofdschuddend aan en doet nog wat testjes.
‘Ga maar slapen, morgen mag je weer naar huis.’
‘Bedankt, dokter.’ Hij verlaat mijn kamer, en ik kijk naar het plafond.

Mijn hersenen zijn druk bezig een keuze voor mij te maken. Ik hoor steeds hun namen door mijn hoofd galmen. Ik besef dat dit niet de oplossing is, en ga nadenken over de plus- en minpunten van beide jongens.
Noah is heel lief, ietwat verlegen misschien, maar heel slim. Hij weet hoe hij met me om moet gaan en hoe hij me aandacht moet geven, maar hij kan wel erg bezorgd zijn, en lang boos blijven kan hij ook niet.
Lex is stoer, sportief en heeft een grote mond. Hij zegt snel de verkeerde dingen, maar wil me wel in bescherming nemen. Hij is wel wat koppig, maar weet wel de juiste dingen te zeggen.
Of ik kies geen van beiden, en ga op zoek naar een andere jongen. Maar iets in mij zegt me dat ik een van de twee leuk vind, alleen kan mijn hoofd niet zo goed kiezen. Misschien moet ik mijn hart laten spreken? Moet ik kiezen voor de lieve, zachtaardige jongen, of moet ik kiezen voor de stoere, gebekte jongen? Of niemand?

Slaap lekker lief dagboek.’

Wie moet ik kiezen? Noah, Lex of geen van beiden?

Kus, Charlotte

(Bepaal haar lot, de meeste stemmen gelden en dat wordt haar leven)

Dit is tevens het laatste deel, dus kies degene van wie jij wilt dat ze haar leven mee gaat delen.

● Noah.
● Lex.
● Geen van beiden.

12 gedachten over “Lief dagboek 6

Een reactie plaatsen

