Tag

Mother – Daughter Tag

Hey Creabea’s,

Ik heb de vragen voor deze tag zelf bedacht, dus mocht je deze over willen nemen, vermeld dan alsjeblieft mijn naam. Ik heb deze tag met mijn super lieve moeder gedaan, en ik vond het heel leuk om samen met haar in te vullen. Zullen we kijken naar de vragen en onze antwoorden?

Bedenker van deze tag: Demi

  1. Waarin lijken jullie op elkaar?

D: We houden beiden enorm van series en puzzelen, maar ook winkelen is wel aan ons besteed. Dat zijn dingen die we echt heel graag samen doen. Qua karakter vind ik dat we beiden wel wat koppig kunnen zijn, en onze eigen mening hebben, maar we zijn beiden heel zorgzaam en geven om onze dierbaren, vooral om onze lieve kat, waar we zielsveel van houden.

A: We houden beiden onwijs veel van dieren. Maar we zijn ook graag thuis, meer echte huismussen. We puzzelen beiden heel graag, daar kunnen we uren zoet mee zijn. We houden ook beiden enorm van lezen en wisselen dan ook geregeld boeken uit. Ik hield vroeger ook heel veel van achtbanen, en dat heeft zij nu ook. Al is ze er iets doller op dan ik.

2. Waarin verschillen jullie van elkaar?

D: Ik ben heel creatief, en mijn moeder niet. Mijn moeder is echter iemand die alles wel lust, en dat heb ik niet. Ook ben ik vegetariër, en zij niet. In slapen verschillen we ook. Ik slaap uit (in het weekend), maar het duurt soms wat lang voor ik in slaap val. Mijn moeder valt heel snel in slaap maar staat altijd vroeg op.

A: Ik lust heel veel, en mijn dochter wat minder. Ook eet ze geen vlees, en ik wel. Ik was vroeger een uitgaanstype, en Demi verreweg van dat. Demi houdt juist niet van uitgaan, maar ergens vind ik het ook wel fijn dat ze zo is, voorzichtig en slim. 

3. Waar ben je trots op bij elkaar?

D: Ik ben trots dat mijn moeder de vrouw is die ze is. Ze is onwijs lief, zorgzaam en probeert er alles aan te doen om mij een fijn thuis te geven. Ze is al mijn hele jeugd thuis en we praten heel veel. Ze geeft me geregeld goed advies en is trots op me.

A: Ik ben trots op dat je zo goed bezig bent met je studie en zulke hoge cijfers haalt. Dat je zo gek met dieren bent, dat je je rijbewijs hebt gehaald, dat je zo goed met de computer kunt omgaan en dat je zo bent afgevallen. Ook het feit dat je niet rookt en drinkt, daar ben ik ontzettend blij om.

4. Wat zie je als je naar de ander kijkt?
D: Ik zie een sterke vrouw dat van iedere situatie probeert het beste te maken. Ze heeft humor en houdt echt van mij. Ik zie in haar ogen de liefde die ze voor mij voelt en hoe blij ze is dat ze mij heeft.

A: Een lieve meid die verstandig is, en waar ik heel blij mee ben. Je bent wel heel wat groter, die lengte heb je van je vader. Je hebt mooi lang haar en een mooi figuur. Ik ben ook zo blij dat je altijd zo ongerust bent als ik langer weg ben, daarmee weet ik dat je van me houdt.

5. Hoe omschrijf je jullie band?
D: Heel hecht. We zien elkaar iedere dag en bespreken onwijs veel met elkaar. Ze geeft mij advies en ik haar ook, en ik help haar als ze iets niet snapt en ook vaak in het huishouden. We koken samen en dan lachen we de hele boel bij elkaar. En na films of series bespreken we wat we ervan vonden.

A: Goed en leuk. Natuurlijk hebben we weleens ruzie, maar dat heeft iedere moeder met haar dochter. Ik ben heel blij dat we zo goed met elkaar overweg kunnen, niet iedere moeder en dochter kunnen dat. De meeste dochters hebben een hekel aan hun moeder.

6. Omschrijf elkaar in 3 woorden.

D: Zorgzaam, opbloeiend en liefdevol.

A: Dierenliefhebster, behulpzaam en gevoelig.

7. Wat is jullie mooiste herinnering samen?

D: Ik heb er eigenlijk meerderen. De momenten dat je me troost, en de dagen dat we naar een musical of cabaretvoorstelling gaan, en dat we dan moeten lachen, elkaar aankijken en genieten. Of de momenten dat we samen shoppen en dat je me weer eens wat cadeau doet wat ik dan helemaal niet wil, maar je doet het omdat je van me houdt. Het moment dat ik vroeg om een katje nadat S overleed, en dat je dat ging overleggen met pa en dat we daarna J adopteerden. De momenten dat je mijn moeder bent, dat zijn de mooiste herinneringen.

A: Toen je net werd geboren, en de dokter je op mijn buik legde. Dat je je diploma hebt gehaald en dat jij na het overlijden van S een nieuw katje wilde, en dat ik dolblij ben dat we die keuze hebben gemaakt. Hij hoort bij onze familie, altijd. Maar ik houd het meeste van de momenten samen, onze moeder en dochter tijd.

8. Wat wil je nog tegen de ander zeggen?

D: Mam, je bent mijn beste vriendin, en nog meer dan dat. Jij bent de vrouw die mij heeft grootgebracht, die mij alles heeft geleerd wat ik nu weet, die me heeft opgevoed met al je liefde. De vrouw die altijd voor mij klaarstaat, de vrouw die mij gelukkig maakt, dat ben jij mam. Ik houd onwijs veel van je. Je dochter, Demi ❤

A: We hebben soms weleens ruzie, maar weet dat ik altijd van je houd. Ik ben heel gek met je, want ik wil alles voor je doen, niets is me te veel voor jou. Bedankt dat je mij een beter mens maakt, want ik kan je niet meer wegdenken uit mijn leven. Jij maakt mij gelukkig, en ik houd onwijs veel van je. De liefde voor jou is onwijs groot, iets wat je alleen voelt als je een kind hebt. Daar waar je alles voor doet, en ervoor zorgt dat het een mooi leven krijgt. Ik houd van je. Je moeder ❤

Dankjewel mam, dat je deze tag met me wilde invullen. Ik houd zoveel van je, iedereen mag dat weten. Je bent mijn alles, mijn mama ❤

Liefs, Demi ❤

30 gedachten over “Mother – Daughter Tag

      1. Dat geeft niets meid 🙂 Ik lees jouw blog ook wat minder, omdat ik je bericht in mijn reader zie staan, maar dan eerst moet doorklikken en dan lees ik eerst weer verder en vergeet ik je blog te bezoeken… So sorry! Liefs

        Liked by 1 persoon

Een reactie plaatsen

