Dagboek

Lief dagboek 5

In dit verhaal bepalen jullie de afloop, het lot. En er is gekozen voor: Beiden overtuigen.

Woensdag 19 april, 2016

‘Lief dagboek,

Gisteren is dus helemaal fout gegaan… Lex en Noah zijn boos op me, en ik weet niet wat ik ermee moet. Ik vind ze beiden erg aardig, Noah stiekem iets meer, maar het feit dat ze broers zijn, dat doet me wel wat. Denk je eens in dat ik verkering krijg met een van hen, en dan nog ruzie heb met de ander… Zouden die ouders ook blij mee zijn… Ik pak mijn mobiel, en open WhatsApp. Beetje een lage manier om ze te bereiken, dat weet ik, maar ik wil met ze beiden praten, niet los van elkaar. Ik heb geen zin in de vraag waarom ik eerst met die sprak. Vol goede moed maak ik een groep aan en begin ik te typen.

”Lieve Lex en lieve Noah, ik weet dat wat ik heb gedaan niet goed te praten is, maar dat is juist datgene wat ik wil. Ik wil dit graag uitpraten. Het spijt me ontzettend erg voor wat ik heb gedaan. Ik wilde jullie geen van beiden pijn doen. Het is alleen, dat ik me fijner voel bij de een dan bij de ander, maar ik wil niets liever dan vrienden zijn, met jullie beiden. Laat me alsjeblieft weer toe in jullie leven, ik heb er onwijs veel spijt van. Liefs, Charlotte.”

Het ging echter niet zoals gepland. Lex blokkeerde me, en Noah stapte uit de groep. Maar ik laat het hier niet bij zitten, ik zal er alles aan doen om te laten zien dat ik voor ze vecht. Of nou ja, je snapt wat ik bedoel. Dus ik ren naar beneden, pak mijn fiets en fiets richting het sportveld, waar Lex ieder moment kan beginnen met zijn training.

Ik fiets zo snel als ik kan, in de hoop dat ik nog voordat hij begint met hem kan praten. Ik kan me voorstellen dat je tijdens de wedstrijd niet weg kunt om even te babbelen met een meisje dat haar excuses aanbiedt. Ik fiets richting het sportveld en zie daar al jongens op het veld staan. Ik heb geen geduld om mijn fiets in de stalling te zetten, en ren direct naar het veld toe. Ik zie dat ze al begonnen zijn, en ik zoek Lex. Dan zie ik hem langs de kant van het veld staan. Hij doet warming-up oefeningen.
‘Lex!’ Hij draait zich om en als hij me ziet, draait hij direct zijn hoofd weer om. Hij negeert me. Ik ren zonder erbij na te denken het veld op.
‘Meisje, kijk uit!’ Ik kijk opzij, en zie de bal mijn kant opkomen.
‘Char!’ Maar dan wordt het zwart voor mijn ogen.

Ik word langzaam wakker, en kijk recht in het gezicht van een dokter.
‘Hoe voel je je?’
‘Duizelig.’
‘Dat is vrij normaal. Zou je me kunnen vertellen hoe laat het is?’ Ik kijk naar de klok.
‘Kwart over 4.’
‘Heel goed. Je hebt een lichte hersenschudding, maar dat geneest als je je rust neemt.’
‘Wat is er gebeurd?’
‘Je hebt een bal tegen je hoofd gehad, toen je het voetbalveld op rende. De bal raakte de zijkant van je hoofd. Er staan 2 jongens buiten, die je beiden wilden zien. Maar één bezoeker per keer’, zegt hij met een duidelijke stem. Hij verlaat de kamer, en twee hoofden komen de hoek om.

Slaap lekker lief dagboek.’

Wie moet ik binnen laten? Noah, Lex, of moet ik de regels overtreden om ze te vriend te houden? Of moet ik mijn rust pakken en niemand binnen laten?

Kus, Charlotte

(Bepaal haar lot, de meeste stemmen gelden en dat wordt haar leven)

● Lex.
● Noah.
● Beiden.
● Geen van beiden.

Doe je al mee aan mijn winactie?

18 gedachten over “Lief dagboek 5

  1. Hoi Demi , regels overtreden en beiden binnen laten . Anders voelt zich weer ene achter gesteld . Ze kan wel beiden wegsturen en eerst voor haar gezondheid kiezen maar ze wil zo graag dat het goed komt , dus laat ze , al is het stiekem hun beiden binnen . Liefs ♥

    Liked by 1 persoon

Een reactie plaatsen

