Samenwerking

Zomervakantie serie deel 6

De vorige keer belde Mike Luc boos op, en Luc vertelde hem dat we terug naar huis zouden gaan. Ik was hier niet blij mee, maar ik wilde mezelf niet verraden. Dus we stapten op het vliegtuig, terug naar Nederland.

Deel 6:

Het vliegtuig is net geland, en we lopen naar buiten. We lopen toch enigszins lachend het vliegtuig uit. Tijdens de reis hebben we ons prima vermaakt met foto’s maken. Ik heb ze zover gekregen de stemming om te gooien, en we hebben nog lol. Dan zien we Mike staan. Hij kijkt echt heel boos. Freddie loopt lachend naar hem toe, en slaat zijn arm om hem heen. Dan slaat Mike hem van hem af.
‘Houd je poten thuis!’ zegt hij. Freddie deinst terug.
‘Mike, doe rustig’, zegt hij.
‘Rustig? Hoezo rustig? Jullie hebben me in de steek gelaten!’
‘Dat is niet waar Mike. We dachten dat je de reis had gecancelt. Stefan heeft een goede aanbieding gevonden voor Spanje. We wisten dat je geldzorgen had, en wilden je niet verdrietig maken’, zegt Freddie. Ik kan het niet helpen, maar ik geniet hier intens van. Mike kookt van woede, en steekt zijn middelvinger naar me op.

Ik heb me al die tijd stil gehouden, in de hoop dat ze niets doorhebben. Waarschijnlijk denken ze nu dat Mike gek is, en dat is precies wat ik wil dat ze denken.
‘Stik er maar in, jullie allemaal! Ik hoef jullie nooit meer te zien!’ Hij rent weg, en ik zwaai hem lachend uit.
“Nou doei”, denk ik. Dimitri begint te schreeuwen. En ook Luc probeert hem tegen te houden.
‘Mike, stop!’ Mike rent harder, en verdwijnt even later uit het zicht.

‘Dit is onze schuld’, huilt Dimitri. Luc sust hem.
‘Hier konden wij toch ook niets aan doen? Het was zijn eigen keuze de reis naar Texel te cancelen’, zegt Luc.
‘Maar… We hadden hem op zijn minst kunnen inlichten over Spanje!’ Freddie pakt een biertje uit zijn tas, en geeft het aan Dimitri.
‘Kom, laten we even ontspannen.’ Dimitri neemt hem aarzelend aan, en we gaan ergens zitten. Ik ben zo blij met hoe het is gegaan. Mijn plannetje is geslaagd. Mike heeft ons eindelijk aan de kant gezet, en geen haar op zijn hoofd om ons ooit te vergeven. Eindelijk ben ik van hem verlost, eindelijk!

Dit was deel 6! Ik vond het super leuk om dit te schrijven! De volgende keer komt het laatste deel, en dat is op 4 augustus, een dag later dan officieel gepland.

Ook deze bloggers schrijven mee:

Jordy – Mike
Melanie– Luc
Louanne – Dimitri
Mijnverhaal130 – Freddie
Marleen– Verteller en bedenker

Liefs, Demi❤

12 gedachten over “Zomervakantie serie deel 6

Een reactie plaatsen

