Interview

Interview #21 Rowenda

Vandaag het eenentwintigste interview, met een super geweldige blogster: Rowenda! Ik vond het super om haar te interviewen. Ze is een super aardige, talentvolle en creatieve blogger:)

1. Zou je je kort willen voorstellen? (Vertel iets over jezelf)

Ik ben Rowenda Mackelie, het meisje achter astoldbyrowenda.com. Ik ben 27 jaar en woon op mijzelf in een klein en knus appartementje in de oude binnenstad van Dordrecht. Mijn hart maakt een sprongetje als ik creatief bezig kan zijn en dan voornamelijk met schrijven. Naast schrijven vind ik het fijn om te sporten. Sinds een paar jaar ben ik veel aan het hardlopen en vind ik het vooral heel leuk als de runs weer beginnen om hier aan mee te doen. Ik kan heel erg genieten van een avondje alleen op de bank met een goed boek en een grote kop thee, maar ben toch ook wel veel op weg gedurende de week. Ik ben dan voornamelijk met vriendinnen. Een drankje doen, naar de film, sauna, pyjamafeestjes, roadtrippen etc. Ik houd natuurlijk ook van lekker eten en dan voornamelijk van pasta en sushi! En mij kun je altijd wakker maken voor m&m’s, of de bananen kwark van MONA. 🙂 Of voor een inspirerende quote! Mijn favoriete seizoen is de lente, omdat dan alles weer tot bloei komt en de eerste zonnestralen je huid verwarmen. En omdat de allerlekkerste ijssalon van Nederland dan weer open gaat in Dordrecht op loopafstand van mijn huis. In een notendop houd ik gewoon heel erg van genieten en gelukkig zijn er genoeg kleine dingen die mij heel blij kunnen maken!

2. Hoe kwam je op het idee om een blog te beginnen?

Ik schreef soms wat kleine verhaaltjes, of gedichten bij foto’s op mijn Facebook en kreeg daar toen veel positieve reacties op. Uiteindelijk werd ik daardoor gevraagd om wat voor te dragen op de regionale radiozender van Dordrecht & op het podium bij een evenement genaamd: Woorden worden zinnen. Eigenlijk door de leuke reacties van anderen besloot ik toen om steeds meer online te publiceren en er ook een site aan te koppelen, zodat ik niet dagelijks alles op Facebook hoefde te plaatsen. De mensen die het dan leuk vinden om het te lezen, weten waar ze mijn werk kunnen vinden.

3. Hoe kwam je op je blognaam?

Mijn blognaam vond ik heel lastig, omdat ik verschillende dingen online publiceer. Mijn versjes noem ik schepjes suiker, omdat ze veelal bemoedigend bedoelt zijn. Ik wil er mensen positief mee raken en een leuk gevoel ermee overbrengen. Maar ik schrijf ook columns en gedichten en die vallen weer onder andere onderwerpen. En toen kwam ik zomaar ineens op as told by Rowenda. Omdat het allemaal verschillende dingen zijn, die ik zelf heb geschreven. Misschien dat ik het nog eens zal aanpassen als ik op een andere leuke naam kom. Dus tips zijn altijd welkom.

4. Waar schrijf je zoal over?

Ik schrijf over allerlei dingen die me inspireren. Mensen die ik ontmoet, ervaringen die ik heb opgedaan. Maar voornamelijk schrijf ik veel over de liefde. Ik vind dit een mooi onderwerp en het is iets dat veel mensen aanspreekt, omdat iedereen er herkenning in kan vinden. Alles draait tenslotte om liefde. Niet perse in een relatie, maar ook vriendschappen en/of familie. Niet alle versjes die ik schrijf hebben op dat moment betrekking op mijn eigen situatie, maar dat maakt het juist zo leuk. Liefde is een algemeen onderwerp waar je over kunt blijven schrijven en schrijven en ook heerlijk bij kunt wegzwijmelen en fantaseren.

5. Wat vind je leuk aan het bloggen?

Ik vind het leuk als andere mensen er blij van worden en zij zichzelf in sommige dingen die ik schrijf kunnen herkennen. Ik houd zelf ook veel van lezen en ook van poëzie. Andere mensen inspireren mij en ik hoop ook mensen te kunnen inspireren.

6. Wat heb je al bereikt, maar had je eigenlijk niet verwacht?

Ik sta er nog steeds soms van te kijken als ik gevraagd wordt om iets voor te dragen op een podium. Ik denk dan steeds: ‘Waarom vragen jullie daar mij voor?’ Misschien toch nog een beetje de onzekerheid. Maar wat ik het allerleukste vind, is dat ik veel mensen heb leren kennen daardoor die dezelfde interesses hierin delen als ik. Daarnaast ben ik een samenwerking aangegaan met een vriendin die nu kaartjes gaat ontwerpen met mijn versjes erop. Deze zullen voor een leuk prijsje worden verkocht. Ik ga binnenkort voor haar bedrijf ook een workshop geven. Een workshop die ongeveer 1.5 uur tot 2 uur zal gaan duren, waarbij we spelenderwijs gaan leren hoe je verschillende gedichten kunt maken. Ik ben heel trots ook op het boekje dat is uitgebracht met mijn versjes erin & op de publicaties in de krant. Het voordragen op de radio als dichter van dienst is ook iets waar ik ontzettend van geniet. Ik houd nog ook een aantal blogs bij voor andere bedrijven en hoop hierin nog verder te komen en meer leuke opdrachten te krijgen.

7. Wat hoop je nog te bereiken?

Ik hoop met mijn versjes nog meer mensen te kunnen bereiken. Ik heb daarvoor nu ook een Facebook pagina aangemaakt: facebook.com/schepjessuiker. Ik vind het zelf namelijk het allerleukst om deze te maken. Wie weet komt er ooit nog een tweede bundel uit. Daarnaast ben ik met een vriend van mij bezig een kinderboek verhaal te schrijven en hoop ik dat dat een succes zal worden. Als ik nog heel veel mag gaan schrijven en mensen het leuk blijven vinden, ben ik een gelukkig mens. En wie weet kan ik er ooit dan mijn beroep van maken.

8. Wat wil je de lezers nog meegeven?

Dat je vooral moet uitgaan van je eigen kracht. Je brengt het best een verhaal over, of een gedicht als je er zelf met liefde en passie aan werkt en er plezier in hebt. Blijf vooral doen wat je leuk vind en dat heel veel, want het is heel belangrijk om te genieten. Kijk goed naar wat jou blij maakt en als het je niet blij maakt, doe het dan ook vooral niet.

Super leuk om je antwoorden te lezen girl, het was echt leuk om je te interviewen❤

Liefs, Demi ❤

18 gedachten over “Interview #21 Rowenda

Een reactie plaatsen

