Top 3-10

Top 5 series

Hey Creabea’s,

Ik kijk echt heel veel series, maar dan vooral Nederlandse series. Ik ben dol op de drama en spanningen in series. Ik vind het spannend als het eindigt met een cliffhanger. Gek genoeg heb ik altijd gauw door wat er is in een serie of wat er gaat gebeuren, maar dan vind ik het wel weer leuk als dat dan ook daadwerkelijk wordt bevestigd. Hier komt mijn top 5 ^^

  1. Moordvrouw

Fenna Kremer is een opstandige politieagente. Ze werkt volgens haar eigen regels en brengt daardoor haar team vaak in gevaar. Van links naar rechts: Achmed Akkabi als Bram Amezian, RenΓ©e Soutendijk als Carla Vreeswijk, Thijs RΓΆmer als Evert Numan, Wendy van Dijk als Fenna Kremer, Fockeline Ouwerkerk als Liselotte van Kempen en Porgy Franssen als Menno de Waard.

Ik vind de spanning in de serie echt geweldig! Ik ben vooral fan van de acties en de handelingen van Fenna. Ze is heel eigenzinnig, maar het pakt soms erg goed uit. Ik vind Achmed en Thijs ook heel leuk ^^ Ja, mannen hΓ© πŸ˜‰

2. Smeris

Theo Kamp is een onvoorzichtige agent. Hij wordt gedegradeerd en moet samenwerken met Willem Niessen. Een duo wat je niet gauw bij elkaar zet. Algauw werken de mannen toch goed samen, en moeten ze de grootste bende ooit zien te stoppen. Links staat Jeroen van Koningsbrugge, die Theo Kamp speelt. Rechts staat Dennis van de Ven die Willem Niessen speelt.

Ik ben een hele grote fan van deze 2. Ze spelen altijd typetjes in Draadstaal en Neonletters en hebben samen de groep Jurk! gevormd. De serie is heel erg spannend, en na bijna iedere aflevering zit er wel een cliffhanger aan vast. Ik geniet heel erg van deze serie!

3. Divorce

De mannen en vrouwen krijgen algauw ruzie in het eerste seizoen. De 3 mannen besluiten samen te gaan wonen in één huis. Er komen nogal wat obstakels op hun pad, al helemaal met hun exen. De één gaat scheiden van zijn vrouw omdat hij met andere vrouwen naar bed gaat, de ander gaat bij zijn vriendin weg omdat ze niet helemaal goed bij is en de ander gaat scheiden omdat ze elkaar niet meer uit kunnen staan. Van links naar rechts: Katja Herbers als Joyce Waanders, Carly Wijs als Tamar Mendelbaum, Chantal Janzen als Sophie Schaeffer-Bax, Jeroen Spitzenberger als Boudewijn Schaeffer, Dirk Zeelenberg als David Mendelbaum en Waldemar Torenstra als Joris Hulskamp.

Ik vind de drama in deze serie erg humoristisch. Vooral het gedrag van Joyce is echt hilarisch. Ik vind Joris het leukste (en knapste) karakter. Ik vind de serie heel goed in elkaar gezet. De verhaallijnen zijn goed te volgen en er gebeurd genoeg πŸ™‚

4. Vechtershart

Nick Roest komt na een celstraf weer terug in de boksring. Zijn vader wil hem eerst niet trainen, maar gaat later wel overstag. Nick heeft een zoontje, en zijn ex heeft een nieuwe vriend. En met die vriend kan hij het niet vinden. De boksschool is van zijn vader, en als het een erfenis wordt, vechten hij en zijn broer om de school te behouden. Van links naar rechts: Werner Kolf als Jerry Valentijn, Imanuelle Grives als Selma Bissschop, Waldemar Torenstra als Nick Roest en Benja Bruijning als David Roest.

Ik vind Waldemar echt heel goed in deze serie. Zijn acteerwerk is echt subliem in deze serie. Ik vind de drama heel leuk en als er gevochten wordt, zit ik op het puntje van mijn stoel. Ik vind in deze serie wederom Waldemar, maar ook Benja erg knap ^^

5. Goede Tijden Slechte Tijden (GTST)

Wie kent het niet? De langstlopende dramasoap van Nederland. Ieder jaar nieuwe castleden, nieuwe verhaallijnen en nieuwe drama’s. Er vinden bruiloften plaats, geboortes, ongelukken, afscheid en andere dramasituaties.

Ik vind de serie de laatste tijd wat minder worden, maar ik kijk het nog steeds. Ik ben fan van Ferry Doedens, Ruud Feltkamp en Beau Schneider in deze serie. Ik word soms alleen wel wat moe van alle drama, en hoop dan gauw dat ze er weer wat leuks tussendoor doen.Β 

Kijk jij deze series ook? Zo ja, wat vind je ervan?

Liefs, Demi ❀

62 gedachten over “Top 5 series

      1. Op tv weinig omdat er weinig goeds is… Hebben in het verleden veel dvd-boxen gekocht: The killing, Borgen, The Bridge… En nu netflix πŸ™‚ The Walking Dead, House Of Cards, Suits … Heerlijk:)

        Liked by 1 persoon

  1. Hoi Demi , volg alleen gtst en dat al vanaf dag 1 πŸ˜‰ . Politieseries vind ik waardeloos in het Nederlands , soms zelfs lachwekkend of het allemaal zo makkelijk is om een zaak binnen uurtje op te lossen πŸ˜‰ . Wat ik wel volg is Danni Lowinski πŸ™‚ . Geniet van je dag , liefs

    Liked by 1 persoon

      1. Vind het echt jammer dat Martine Hafkamp eruit is , dat was pas een echte bitch πŸ™‚ . Maar wie weet , Wiet gaat ja voor haar werken en hopelijk komt ze dan weer terug in de serie πŸ˜‰ . Liefs ..

        Liked by 1 persoon

      2. Ja, dat was ook zo’n gluiperd, haha . Wat zou je ervan zeggen als wij die verhaallijn eens gingen aanpakken , whahahaha . We hadden best nog wel wat goeie ideeΓ«n voor ze πŸ˜‰ . Liefs …

        Liked by 1 persoon

      3. We melden ons gewoon bij het team van gtst aan en jagen daar alle schrijvers van de serie weg, hahaha . Heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat zit . Lieve groetjes…

        Liked by 1 persoon

  2. Ik ken ze wel, maar kijk hiervan alleen gtst.. Soms.. Hahah. Begin er inderdaad steeds minder aan te vinden en de personages boeien me niet meer. Waar is die goede oude ludo met zijn streken πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  3. Ik ken geen enkele serie maar dan moet ik er ook bij vermelden dat ik echt niet van Nederlandse TV hou… Ik ben verpest door goede series uit oa Engeland, AustraliΓ« en natuurlijk de USA…
    Hopelijk binnenkort er ook weer eens een blogje aan wijden…
    Leuk blogje maar helaas… ik ken ze niet… Wij hebben niet eens een TV aansluiting :p hihi…
    Liefs LW

    Liked by 1 persoon

  4. ik ben ook fan van moordvrouw en gtst. Divorce heb ik ook wel een tijdje gevolgd maar vond het niet zo erg dat het stopte voor mijn gevoel was de rek wel uit de serie. Met gast vind ik het op het moment wel erg leuk dat je mee kunt doen met de app.

    liefs

    Liked by 1 persoon

Een reactie plaatsen

