Dagboek

Het internaat II #17 Kerstweek dag 5

‘Chuck… Dankje.’ Ik laat haar los en kijk naar de grond. Dan zie ik dat ze op één voet staat.
‘Heb je hem bezeerd?’
‘Nee, ik heb gewoon kramp.’
‘Karlijn, wat is er aan de hand?’
‘Het is een oude blessure. Ik stapte vanmorgen verkeerd, en viel. Ik heb er weer last van. Ik wil niet naar het ziekenhuis, ik ben bang om te horen dat hij weer gebroken is… Ik wilde nog gaan schaatsen met de Kerst.’
‘Ik denk dat je toch even heen moet gaan. Je kunt hier niet mee blijven rondlopen. Zeker niet als je wilt gaan schaatsen.’
‘Nee, je hebt gelijk. Ga je met me mee?’
‘Wil je niet liever Gijsbert mee?’
‘Hij heeft vanmiddag voetbaltraining. Het is de laatste training van 2015.’
‘Is goed, ik ga mee. Ik moet wel even aan Willemijn vertellen dat ik later ben. Ik zou met haar kerstinkopen gaan doen.’
‘Oké, ik zie je om drie uur.’ Ze pakt haar telefoon en loopt al hinkend weg.

Het is algauw drie uur. Ik loop vlug naar Willemijn toe.
‘Karlijn is vanmorgen van de trap gevallen, en zonet viel ze bijna weer. Ik ga met haar mee naar het ziekenhuis, Gijsbert kan niet. Ze denkt dat een oude blessure weer terug is.’
‘Oh, wat naar. Ga maar gauw, ik zie je vanavond wel.’
‘Vind je het niet erg?’
‘Nee, ze vormt allang geen bedreiging meer voor onze relatie. En ik ben niet bang voor haar, ze is geen concurrentie. Ik vraag Olga wel of ze met me mee wilt gaan shoppen.’
‘Dat is ze zeker niet.’ Ik geef haar een kus en loop naar Karlijn toe.
‘Waar is je tas?’ vraagt ze.
‘Die heeft Willemijn, nu kan ik de jouwe meenemen.’ Ik leg haar tas in haar krat van haar fiets en stap op. Ze gaat op de bagagedrager zitten en we fietsen richting het ziekenhuis.

Eenmaal aangekomen zoek ik een plekje om de fiets te stallen, terwijl Karlijn zich gaat melden. Als ik binnenkom, zit ze al in de versierde Kerst wachtkamer.
‘Hoe laat heb je de afspraak staan?’
‘Half vier.’ Ik kijk op de klok.
‘Het loopt aardig uit.’
‘Ja, dat gebeurt hier vaker.’ Ze maakt een onzekere indruk. Haar handen trillen. Ik pak haar hand en kijk haar aan.
‘Het komt goed, echt.’ Ze glimlacht en legt haar hoofd op mijn schouder. Ik wil haar nu niet wegduwen, ik wil haar steunen. Ik sta het toe en hoop dat we snel worden opgeroepen.

Rond kwart voor vier worden we opgeroepen. Ik schud de hand van de dokter en ga zitten.
‘Zo, jongedame, je hebt weer last van je voet?’
‘Ja, ik struikelde vanmorgen en daarstraks weer.’
‘We gaan even een foto maken, loop je mee?’ Ze loopt achter de dokter aan, terwijl ik wat rondkijk. Er hangen wat foto’s, waaronder een leuke foto van een kerstdiner. Als de dokter terugkomt, gaat hij een andere kamer in. Ik kijk naar de kamer waar Karlijn ligt. Twee flitsen komen mijn kant op. Ik draai me om en ga weer zitten. Dan loopt de dokter weer naar Karlijn toe, en even later komen ze samen terug.
‘Nou, jongedame, zullen we maar eens even een kijkje nemen?’ Ze gaat zitten en pakt mijn hand. Ze knijpt, en ik sla mijn arm om haar heen.

Wat denken jullie? Goed of slecht nieuws?

Ltr, Chuck

Ook deze girls plaatsen vandaag een artikel:

Aymara
Carolien
Claire
Jessica (Itsagoldsky)
Maaike
Robin
Serena
Veerle

12 gedachten over “Het internaat II #17 Kerstweek dag 5

Een reactie plaatsen

