Soap

SVM #26

INT. DAMZIJLCOLLEGE.

Mark: ‘Wat is er met je?’
Vivienne: ‘Niets, er is niets.’
Mark: ‘Jawel, je kijkt heel angstig. Ken je Nick en Lars al?’
Vivienne: ‘Nee, ik ken ze niet, echt niet.’
Mark: ‘Je kunt me vertrouwen.’

Vivienne kijkt om zich heen en sleurt hem mee.

Vivienne: ‘Goed dan, maar dit blijft tussen ons, begrepen?’

Mark knikt.

Vivienne: ‘Ik ben weleens met Nick en Lars in aanmerking geweest.’
Mark: ‘Wat bedoel je daar mee?’
Vivienne: ‘Ken je Sonja? Sonja de Wit?’
Mark: ‘Van naam, ja.’
Vivienne: ‘Zij was in een relatie met een van hun. Ze zaten bij mij op school. Ze was hun opdrachtgever, en ze moesten dingen doen, waar ze niet trots op zijn. Zo hebben ze een jongen aan zijn onderbroek opgehangen en een meisje bestolen. Ze zijn geschorst en wilden dat niemand het hier wist. Ik kwam hier op school, en had geen idee dat ze hier zaten. Ik wil ze niet zien, en volgens mij hebben ze spijt van hun daden.’

Dan komen Nick en Lars op ze afgelopen.

INT. DAMZIJLPOORT. OCHTEND

Frans: ‘Welkom thuis.’
Christa: ‘Dankje.’

Frans helpt haar naar de bank.

Wesley: ‘Zo, zal ik de taart maar aansnijden?’
Christa: ‘Lekker.’
Frans: ‘Dan schenk ik wat te drinken in.’

De mannen lopen naar de keuken.

Wesley: ‘Ik ben blij dat we goed met elkaar omgaan.’
Frans: ‘Ja, ik ook.’
Wesley: ‘Even over het gebouw… Wat wilde jij er eigenlijk meedoen?’
Frans: ‘Ik wilde een snackbar oprichten, hoezo?’
Wesley: ‘Ik wil je een voorstel doen. Ik wil graag carriรจre maken, en jij wilt graag een eigen zaakje. Wat nou als we samen gaan werken? We kunnen een restaurant beginnen, met een snackbar erbij in.’
Frans: ‘Dat is… geen slecht idee.’
Wesley: ‘Maar we kunnen ook… nee?’
Frans: ‘Nee, het is een heel goed idee. Ik weet zelfs al een naam.’
Wesley: ‘Vertel!’
Frans: ‘Wesfra.’
Wesley: ‘Frawes.’
Frans: ‘Ja, ideaal!’

Ze geven elkaar een high-five.

INT. MOLENDAMZIJL. MIDDAG

Erik belt aan.

Wendy: ‘Hey, Erik. Wat doe jij hier?’
Erik: ‘Ik wilde even kijken hoe het met je ging. Dat gedoe rondom je zusje.’
Wendy: ‘Wat aardig, kom binnen.’
Erik: ‘Hoi, ik ben Erik. Ik heb Wendy laatst de weg gewezen.’

Hij schudt de hand van David en Lotte.

Lotte: ‘Ik ben Lotte, en dit is David.’
Erik: ‘Leuk jullie te ontmoeten. ‘
David: ‘Insgelijks. Speel je mee? Vrijdagavond is onze vaste spellenavond.’
Erik: ‘Lijkt me leuk.’
Lotte: ‘Wat heb je met je arm gedaan?’
Erik: ‘Ik kreeg een stapel hout op me in de bouwmarkt.’
David: ‘Ai, dat is vervelend. Welke kleur wil je?’

Erik kiest rood en pakt de pion uit de hand van David.

Lotte: ‘Ik wil beginnen!’

Ze grist de dobbelsteen uit Wendy’s hand en gooit.

Wat gaan Nick en Lars doen?
Is het een goed idee, Frawes?
Hoort Erik nu al bij de familie?

Wordt vervolgd

10 gedachten over “SVM #26

  1. Hoi Demi ! Nick en Lars spreken Vivienne aan als ze alleen is en bedreigen haar al als ze iets durft te vertellen over wat die 2 hebben uitgespookt . Wesley en Frans blijven bekvechten om de naam , tot dat Christa ingrijpt . Duurt nog even voordat Erik bij de familie hoort . Wens je alvast een goeie start van de week toe , liefs …

    Liked by 1 persoon

    1. Hoi Anja, je zit er weer heel dichtbij. Nick en Lars gaan zeker nog wat tegen haar zeggen en de naam zal snel bekend worden. Wat Erik betreft, dat is nog even een verrassing ๐Ÿ˜‰ Jij ook een fijne week gewenst Anja ๐Ÿ™‚ Liefs

      Liked by 1 persoon

Een reactie plaatsen

