Diary

De cursus 5

Het is alweer een week later. Ik ben zoals gewoonlijk weer de eerste. Na een kleine 5 minuten komt mevrouw de Vries in haar kleine zwarte autootje naar de poort toe gereden. Ze stapt uit en opent de poort. Ze parkeert hem op het plein en stapt uit.
‘Je bent weer mooi op tijd.’
‘Ja, ik had de stoplichten mee.’ Ze lacht. Ik loop achter haar aan. Ze opent de deur en gaat naar het klaslokaal. Daar stalt ze haar spullen uit.
‘Ik moet even iets uit de auto halen. Wil jij alvast op iedere tafel een pen en papier leggen?’ Ik knik. Ze loopt weg. Als ik net klaar ben, komt ze terug met een grote krat. Ze zet hem op haar bureau. Ik wil er graag even inspieken, maar besef dat het waarschijnlijk voor een spel is. Ik ga zitten en wacht geduldig op de anderen.

10 minuten later is de klas compleet.
‘Goedenavond iedereen. We gaan vanavond aan de slag met voorwerpen en verhalen opdelen in delen. Hoe we dat gaan doen?’ Ze loopt naar de krat toe.
‘Zo meteen pak je een voorwerp uit deze kist. Daar verzin je een kort verhaaltje bij. Je neemt het voorwerp mee naar je plek. Als iedereen is geweest, ga je met dat voorwerp en dat kleine verhaaltje een verhaal maken wat wordt opgedeeld in delen. Douwe, kom jij maar eerst.’ Douwe liep naar voren en pakte een rolletje plakband.
‘Dit rolletje heeft al heel wat papiertjes opgehangen. Het zorgt ervoor dat mensen naar shows komen, doneren of open dagen bezoeken.’ Louise ging als tweede.
‘Deze slof heeft al 3 voeten warm gehouden. Hij is doorgegeven van generatie op generatie.’ Wessel ging als derde.
‘Deze schaar ligt in een klaslokaal en helpt vele kleutertjes de figuren mooi uit te knippen.’ Hierna was Jackie.
‘Deze mobiel helpt met een lange afstandsrelatie.’ Hierna was ik aan de beurt.
‘Dit sleuteltje helpt een man iedere avond na zijn werk weer met zijn gezin herenigd te worden.’ Toen was Wia.
‘Dit muntje is zo zeldzaam, dat het niet mag worden uitgegeven.’ Hierna was Rein aan de beurt.
‘Dit touwtje heeft al vele zelfgebouwde hutten bij elkaar gehouden.’ Toen was Dora.
‘Deze pen helpt een docent haar klas mooie cijfers te geven.’ Toen was Jantien aan de beurt.
‘Deze appel is giftig en mag absoluut niet gegeten worden.’ En als laatste was Wenda aan de beurt.
‘Deze deodorant helpt vele meisjes na het sporten, om zelfverzekerder en schoner te worden.’

Nu moeten we van ons verhaaltje en voorwerp 5 delen schrijven. Dat is best pittig, aangezien het om een voorwerp gaat. Voorwerpen praten niet, maar in sprookjes kan alles. Ik heb een sleuteltje, dus die is niet heel lastig. Deze sleutel zorgt er voor dat een man van middelbare leeftijd iedere dag na zijn kantoorbaan weer herenigd wordt met zijn gezin. Deze sleutel opent de deur naar zijn lieftallige vrouw en 2 zonen, en hun mooie hond. Dit wordt voor mij een bijzonder verhaal, aangezien ik meestal niet in deze stijl schrijf, maar een schrijver moet ermee om kunnen gaan, en ik ga dat zeker laten zien.

Wat worden mijn 5 delen?

Groetjes, David

24 thoughts on “De cursus 5

  1. Ik denk dat het een soort van levensverhaal gaat worden , David als baby , tiener , verliefd , getrouwd en geboorte van kinderen . Huisje , boompje , beestje šŸ˜‰ Fijne dinsdag , liefs Anja

    Liked by 1 person

Een reactie plaatsen

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s