Verhalen

Klas 4C 4

In dit vervolg kijken we naar de andere leerlingen.

Elizabeth is bezig met een schets voor het dier. Ze tekent alle details nauwlettend, en vult het later in met kleur. Ze gebruikt hiervoor verschillende soorten potloden, waaronder een HB en een 2B. Ze tekent de vacht en de snorharen met de 2B, en de rest met de HB. Als ze klaar in, kleurt ze het dier in met kleurpotloden. Ze veegt hier en daar wat met haar vinger, gumt en slijpt wat, maar is uiteindelijk tevreden over resultaat.

Mathilde is bezig een ontwerp te schetsen voor een jurkje. Ze heeft de juiste stoffen al opgezocht. Ze laat, terwijl ze schetst, de naaimachine warm draaien. Als ze eenmaal de schets af heeft, tekent ze het patroon op de stof. Vervolgens gaat ze met de naaimachine aan de slag. Als ze na een kwartier klaar is, doet ze de jurk aan bij een paspop. Hier en daar stelt ze hem nog een beetje bij. Ook maakt ze een kraag en manchetknopen aan de jurk.

Pauline is bezig een stuk muur te behangen. Ze heeft allereerst op een stuk wit behang een patroon getekend. Die heeft ze ingevuld met verf. Nu is ze bezig de muur te schuren, zodat het behang straks goed blijft plakken. Ze smeert de lijm op het behang, en plakt het netjes en recht op de muur.

Nigel is bezig een tekening te maken van een mensdier. Hij maakt het hoofd van een mens, maar dan met dierlijke lichaamsdelen. Het hoofd krijgt ogen, een dierenneus, een mond en dierenoren. Ook maakt hij een beetje vacht in het gezicht, en wat langer haar dan een normale man.

Walter is bezig een vaas te boetseren. Allereerst zet hij de schijf aan, zodat de schijf kan warmdraaien. Vervolgens legt hij een stuk klei op de schijf. Na 3 mislukte pogingen, heeft hij een vaas gemaakt. Hij laat hem drogen in een speciale oven. Vervolgens gaat hij hem verven.

Dries is bezig een collage te maken. Hij knipt krantenartikelen en plaatjes uit over dat dier. Ook print hij wat dingetjes uit van internet, en plakt hij dat erbij. In mooie letters schrijft hij erboven: ‘Luipaard’. Hij kleurt de achtergrond in met de dierenprint van de luipaard. Hij schrijft zijn naam eronder, en hangt hem aan de muur.

In het volgende deel lezen we wat de docent van alle knutsels vind.

Advertenties

4 gedachten over “Klas 4C 4

Een reactie plaatsen

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s