Stories

Klas 4C 2

Vandaag is er weer een lesdag aangebroken voor klas 4C. Ze hebben op hun toetsrooster gezien dat ze vandaag een opdracht krijgen. De sfeer is gespannen, want de opdrachten tellen altijd mee voor hun eindcijfer, en dus ook voor hun diploma. De docent komt het lokaal binnen.

‘Goedemorgen klas 4C. Vandaag krijgen jullie je nieuwste opdracht. Dit wordt een gezamenlijke, maar ook individuele opdracht. Dit is iets wat jullie nog niet eerder hebben gedaan, dus dit wordt een uitdaging voor jullie. Maar ik weet zeker dat jullie dit kunnen. Jullie moeten in jullie eigen element een opdracht maken, maar het thema moet gezamenlijk zijn. Dus stel ik ben goed in het bakken van cupcakes, en mijn klasgenoot in het bakken van een taart, dan maak ik de cupcakes, en mijn klasgenoot de taart. Maar, het thema moet hetzelfde zijn. Er is dus enig overleg vereist. Alleen, mogen jullie elkaars project niet zien. Overleg wel thema jullie willen, en bedenk dan in je eigen element wat je wilt gaan maken. Vandaag mogen jullie brainstormen. Succes’.

De klas ging bij elkaar zitten. ‘Oké, we moeten dus in ons eigen element, in een gezamenlijk thema, iets maken. Wat kunnen we bedenken’, zegt Benjamin. ‘Misschien kunnen we allemaal iets met kleding doen?’, Stelt Mathilde voor. ‘Maar kleding heeft niets met meubels te maken’, zegt Stella. ‘Ik weet het’, zegt Julian, ‘Laten we iets een dierenthema maken. Ik leg het uit. Ik schilder dan een mooi dier in verschillende kleuren. Stella kan dan een meubelstuk maken met een dierenprint. Mathilde maakt dan een kledingstuk met dezelfde dierenprint. Dan maakt Benjamin een filmpje over dat dier. Abby maakt datzelfde dier aan de hand van vinger verven. Pauline schildert of behangt een stuk muur daarmee. Elizabeth tekent het dier, en Nigel tekent een mens, met dat dier als gezicht. En dan kan Dries een collage erover maken, en Walter maakt een vaas’. ‘Een top idee!’, Zegt Nigel, terwijl hij Julian een schouderklop geeft. ‘Welk dier?’, vraagt Pauline. ‘Een luipaard!’, Zegt Elizabeth, ‘Daar zijn de laatste tijd zoveel prints in, dat is echt in’. ‘Super jongens’, aan de slag’, zegt Abby.

Wat ze precies gaan maken, en hoe, lees je in het vervolg.

4 thoughts on “Klas 4C 2

Een reactie plaatsen

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s